Рекламният пазар в Русия за 9-те месеца на годината бележи ръст от 14% на годишна база до близо 159 млрд. рубли (близо 5,16 млрд. долара), сочат предварителните данни от изследване на Асоциацията на рекламните агенции в Русия, пише вестник „Комерсант“.
Най-висок ръст на годишна база бележи интернет рекламата – 37%, до над 600 млн. долара.
Разгледани на база на тримесечия на годишна база, темповете на нарастване на разходите за реклама като цяло се увеличават – докато за първото тримесечие те са 5%, за второто са 15%, а за третото – 20%.
По-конкретно разходите за реклама в ефирните телевизионни канали в Русия на годишна база за първото тримесечие бележат ръст от 5%, за второто ръстът е 9%, а за периода юли-август – 24%. Що се отнася до рекламата в радиостанциите, за първото тримесечие тя е същата на годишна база, за второто има ръст от 7%, а за третото тримесечие – 9%.
На фона на тези определено позитивни тенденции на рекламния пазар в Русия, прави впечатление ниският прираст на рекламата в списанията – едва 5% за 9-те месеца на годишна база до около 550 млн. долара, като при това за първото тримесечие на годината няма никакъв прираст спрямо същия период на 2009 г.
Единствено специализираните рекламно-информационни издания в Русия за 9-те месеца отчитат спад на постъпленията от реклама – с 5% до под 152 млн. долара.