Facebook разкри, че „брокер“ на лични данни е плащал на разработчиците на приложения за сайта за информация за потребители. От компанията са отстранили някои разработчици от работа по сайта за срок от шест месеца заради тези практики, предаде Wall Street Journal.
Разкритието, обявено в петък от Facebook в блога на разработчиците, е резултат от разследване на компанията на изтичане на лични данни.
Някои приложения са изпращали идентификационните номера на потребители на Facebook на маркетингови компании или фирми за следене на трафика в нарушение на правилата на сайта за защита на личните данни.
Идентификационният номер може да бъде използван, за да се види името на потребителя и друга достъпна за всички информация в социалната мрежа и тя да се свърже с използването на приложенията на сайта. Такава информация може да се използва от компании, които създават профили на интернет потребители, като проследяват онлайн дейностите им.
От Facebook не са посочили кой е „брокерът“ на данни, купувал идентификационни номера, но са посочили, че са постигнали споразумение с компанията RapLeaf, която определят като „брокерът на данни, който работи с нас в тази ситуация“. Именно RapLeaf бяха посочени като продавачи на лични данни, събрани от приложенията на Facebook.
Съгласно споразумението от RapLeaf са се съгласили да изтрият всички идентификационни номера на потребители на Facebook, които притежават, както и да „не провеждат други дейности на платформата на Facebook“ в бъдеще, се посочва в съобщението на Facebook.
От Facebook не са посочили и кои разработчици на приложения са отстранили временно, уточнявайки единствено, че става въпрос за няколко малки фирми. Освен това от социалната мрежа са обявили, че въвеждат такъв механизъм, че разработчиците на приложения, които трябва да споделят идентификационен номер с трети страни, могат да го направят само оставяйки името на потребителя неназовано. Тази нова функция ще бъде пусната тази седмица и ще е поставена като изискване за всички разработчици от началото на следващата година.
Разследване на WSJ разкри също, че социалната мрежа MySpace и някои нейни популярни приложения предават идентификационна информация на външни рекламни компании. На въпрос дали от MySpace са разкрили, че някой разработчик на приложения продава такива данни, говорител на MySpace е заявил, че компанията „взима съответните мерки“ спрямо разработчиците, които нарушават правилата за защита на личните данни. MySpace е собственост на News Corp.