Мобилната реклама в САЩ извоюва все важни позиции в сферата на дигиталната реклама.
От eMarketer прогнозират тази година разходите за мобилна реклама в САЩ да нараснат със 79% до 743 млн. долара. Очаква се след това ръстът да се забави, но да остане двуцифрен, като пазарът ще надмине 1,1 млрд. долара през 2011 г. след увеличение от 48% и ще нахвърли 2,5 млрд. долара до 2014 г.
„Нарастването на пазара на смартфони и привлекателният демографски профил на техните потребители накараха маркетолозите да обърнат повече внимание на мобилния сегмент”, казва Ное Елкин, старши анализатор в eMarketer.
Разходите за видео и дисплейна реклама, към която спадат традиционните банери, както и за реклама при търсене чрез мобилни устройства ще нараснат над два пъти тази година, сочи прогнозата, докато ръстът при рекламата чрез текстови съобщения ще изостане от по-модерните мобилни формати.
Въпреки това засега SMS-ите остават основният формат за мобилна реклама, като разходите за такива в САЩ се очаква да възлязат на 327 млн. долара тази година. Увеличението на другите типове реклама, подкрепено от растящото ползване на смартфони, нови рекламни формати и рекламни мрежи, се очаква скоро да изправи текстовата реклама.
Предишната прогноза на eMarketer за разходите за мобилна реклама в Щатите беше за едва 593 млн. долара тази година.