Интернет компанията Yahoo обяви, че приходите й за третото тримесечие са останали почти без промяна в сравнение с миналогодишните си нива, но въпреки това печалбата на компанията се удвоява, за което помага продажбата на уебсайта за обяви за работа HotJobs, предаде MarketWatch.
През последната седмица в медиите се появиха спекулации, че Yahoo може да стане обект на поглъщане от няколко частни инвестиционни компании. Според информацията онлайн компанията AOL обсъжда с няколко стратегически партньори оферта за евентуалното придобиване за базираната в Калифорния компания.
Главният изпълнителен директор на Yahoo Карол Барц обаче пренебрегна въпросите на анализатори за наличието на оферта за изкупуване на Yahoo по време на пресконференцията след публикуването на отчетите.
„Ние харесваме нашата стратегия и напредък и сме фокусирани изцяло върху това“, каза изпълнителният директор на Yahoo в отговор на въпросите за смяна на ръководството. Тя посочи напредъка в областта на стабилизирането на приходите на компанията и увеличаването на рентабилността й.
Финансовите отчети на Yahoo показаха, че през третото тримесечие нетната печалба е нараснала до 396 млн. долара, или 29 цента на акция, от 186,1 млн. долара, или 13 цента на акция, през същия период на миналата година. Нетните приходи за периода, приключващ на 30 септември, са в размер на 1,12 млрд. долара, което е близо до продажбите отпреди година от 1,13 млрд. долара.
Приходите на компанията включват и 13 цента на акция от продажбата на уебсайта за обяви за работа HotJobs на Monster Worldwide.
Пазарните анализатори, интервюирани от FactSet Research, очакваха Yahoo да обяви нетна печалба от 15 цента на акция при 1,13 млрд. долара нетни приходи за третото тримесечие. Акциите на Yahoo поскъпват с 1% до 15,35 долара днес в часовете преди редовната търговия на борсата Nasdaq.
Ръководството на компанията очаква нетната печалба да бъде в границата 1,1 млрд. до 1,2 млрд. долара през четвъртото тримесечие. Това се оказа под прогнозите на пазарни анализатори.
Yahoo започна да си партнира с Microsoft през тази година в областта на онлайн търсенето. За тази цел Microsoft подсили търсачката на Yahoo, а в замяна на това двете компании ще си поделят приходите от онлайн реклама.
От Yahoo уточниха, че приходите от търсачката са намалели със 7% на годишна база.
Още от последния отчетен сезон в САЩ