Интернет гигантът Google изненада пазарите с по-силен от очакваното ръст на приходите и продажбите през третото тримесечие на годината. Сериозен принос за подобряване на резултатите на компанията имат някои нейни нови проекти, става ясно от отчета, съобщава Wall Street Journal.
Печалбата на Google за третото тримесечие е 2,17 млрд. долара, или 6,72 долара на акция. Това представлява ръст от 32% на годишна база, след като за същия период на миналата година печалбата бе 1,64 млрд. долара, или 5,13 долара на акция.
Приходите на компанията са скочили с 23% на годишна база до 7,29 млрд. долара. Разходите пък са се увеличили с 22% до 4,74 млрд. долара.
Резултатите показват, че Google успява да извлече полза от увеличаването на разходите за онлайн реклама в САЩ. Според данни на Interactive Advertising Bureau през първата половина на тази година към този пазар са насочени 12,1 млрд. долара, което е ръст с над 11 на сто спрямо първите шест месеца на 2009 година.
Платените кликове в Google са нараснали с 16% през третото тримесечие на годишна база. Средната цена, която е заплатена от рекламодателите за клик, е нараснала с 3 на сто.
Приходите от реклама при търсене остават основния източник на приходи за Google, но други сегменти от бизнеса на компанията също са показали добро представяне. Това са приходите от реклами, излъчвани чрез мобилни устройства, и стандартната интернет реклама, към която се причисляват банерите и видео клиповете, допълва вестникът.
Заявките за реклама чрез мобилни устройства към Google са скочили с цели 500% през последните две години и компанията очаква те да донесат значителна печалба през тази година.
След предаването на отчета акциите на Google скочиха с 8,9 на сто до 589,30 долара за брой на борсата Nasdaq.