Китайската компания за интернет търговия Alibaba Group се обедини с американския технологичен гигант Microsoft за създаването на нова онлайн търсачка в Китай, предаде Wall Street Journal.
Чрез съвместния си проект двете компании ще се конкурират с търсачката на китайския интернет лидер Baidu, която има господстващо положение на пазара.
Alibaba Group, в която Yahoo има около 40% дял, е стартирала бета версия на търсачката Etao.com, чиято цел е да увеличи трафика към онлайн магазина на Alibaba – Taobao.com.
Резултатите от търсенето в Etao ще се показват в няколко групи, като продуктите, които се предлагат от Taobao, включително снимки и цени, се появяват първи. След това идват връзките към различни онлайн форуми. След тях се нареждат информационните сайтове и резултатите от търсенето в цялата мрежа.
Търсачката Etao.com е разработена на принципа на технологията, използвана при търсачката на Microsoft Bing.
Говорителите на Yahoo и Alibabа засега отказват да коментират новата търсачка. По-рано през тази година Yahoo също реши да си партнира с Microsoft, като въведе в своята търсачка технологията на Bing.
Господстващо положение на Baidu на пазара за онлайн търсене в Китай се засили, след като Google реши да премести операциите на китайската си търсачка от Пекин в Хонконг заради конфликт с регулаторните органи в Китай и налаганата от тях цензура.
Търсачката на Google все още е достъпна в Китай, но като други чуждестранни сайтове нейното ползване е понякога възпрепятствано от цензурата на китайските власти.
Освен Alibaba, други китайски компании, като Tencent, също правят опити да стъпят на пазара на онлайн търсене в Китай, но присъствието им засега е минимално.
Приходите от онлайн търсенето в Китай се оценяват на 4,62 млрд. юана (692 млн. долара) през първата половина на тази година, което е с 45% повече спрямо миналата, по данни на китайската маркетингова компания Analysys International.
Taobao.com е най-големият сайт за онлайн търговия в Китай, като на него се падат 75% от покупките на стоки през интернет през второто тримесечие, сочат още данните на Analysys International. Taobao очаква продажбите на уебсайта да се удвоят до 400 млрд. юана през тази година.