IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Microsoft и Alibaba създават заедно нова онлайн търсачка в Китай

Чрез съвместния си проект двете компании ще се конкурират с търсачката на китайския интернет лидер Baidu

14:56 | 13.10.10 г.
Автор - снимка
Създател
Microsoft и Alibaba създават заедно нова онлайн търсачка в Китай

Китайската компания за интернет търговия Alibaba Group се обедини с американския технологичен гигант Microsoft за създаването на нова онлайн търсачка в Китай, предаде Wall Street Journal.

Чрез съвместния си проект двете компании ще се конкурират с търсачката на китайския интернет лидер Baidu, която има господстващо положение на пазара.

Приходите от онлайн търсенето в Китай се оценяват на 692 млн. долара през първата половина на тази година

Alibaba Group, в която Yahoo има около 40% дял, е стартирала бета версия на търсачката Etao.com, чиято цел е да увеличи трафика към онлайн магазина на Alibaba – Taobao.com.

Резултатите от търсенето в Etao ще се показват в няколко групи, като продуктите, които се предлагат от Taobao, включително снимки и цени, се появяват първи. След това идват връзките към различни онлайн форуми. След тях се нареждат информационните сайтове и резултатите от търсенето в цялата мрежа.

Търсачката Etao.com е разработена на принципа на технологията, използвана при търсачката на Microsoft Bing.

Говорителите на Yahoo и Alibabа засега отказват да коментират новата търсачка. По-рано през тази година Yahoo също реши да си партнира с Microsoft, като въведе в своята търсачка технологията на Bing.

Господстващо положение на Baidu на пазара за онлайн търсене в Китай се засили, след като Google реши да премести операциите на китайската си търсачка от Пекин в Хонконг заради конфликт с регулаторните органи в Китай и налаганата от тях цензура.

Търсачката на Google все още е достъпна в Китай, но като други чуждестранни сайтове нейното ползване е понякога възпрепятствано от цензурата на китайските власти.

Освен Alibaba, други китайски компании, като Tencent, също правят опити да стъпят на пазара на онлайн търсене в Китай, но присъствието им засега е минимално.

Приходите от онлайн търсенето в Китай се оценяват на 4,62 млрд. юана (692 млн. долара) през първата половина на тази година, което е с 45% повече спрямо миналата, по данни на китайската маркетингова компания Analysys International.

Taobao.com е най-големият сайт за онлайн търговия в Китай, като на него се падат 75% от покупките на стоки през интернет през второто тримесечие, сочат още данните на Analysys International. Taobao очаква продажбите на уебсайта да се удвоят до 400 млрд. юана през тази година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:24 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още