Хората от Китай и Близкия изток са най-отдадените и запалени потребители на интернет в света, показва проучване на навиците на онлайн потребителите по света, цитирано от Financial Times.
Китайците са и сред най-възприемчивите нации по отношение на марките и рекламите в уебсайтовете за социални контакти, което подчертава значителните възможности на онлайн маркетинга в Азия, които са и до голяма степен неизползвани.
Проучването показва как развиващите се пазари изпреварват по посещаемост Западна Европа и Северна Америка в социалните мрежи и разкрива значителните регионални различия в моделите на поведение.
Изследователската компания TNS, която е собственост на световния лидер в рекламните и маркетингови услуги WPP, интервюира близо 50 хил. души в 46 страни за своето проучване „Дигитален живот“ (Digital Life).
TNS класира онлайн потребителите в зависимост от активността им в интернет, времето, което прекарват в мрежата и отношението им към различните нови технологии.
Египет, Саудитска Арабия и Китай оглавяват класирането, като около 55% от онлайн потребителите там се определят като "силно ангажирани".
Турция, третата страна по брой потребители във Facebook, е единствената европейска държава, която се намира в топ 10 на класацията.
Много от агенциите за онлайн реклама отчитат и сериозно увеличение на поръчките от страна на своите клиенти от Китай и Бразилия.
Проучването показва също, че в Латинска Америка, Близкия Изток и Китай потребителите отделят повече време за социални мрежи, отколкото за електронна поща. Бързо се разраства и използването на мобилен интернет. Хората в тези райони на света са по-склонни да публикуват блогове, снимки или онлайн видео, отколкото интернет потребителите в развитите страни.
От друга страна, около 42% от интернет потребителите в САЩ и Великобритания са определени от TNS като силно ангажирани.
Проучването на TNS показва, че 61% от хората с интернет достъп посещават мрежата всеки ден. Това е повече в сравнение с дела на хората, които гледат телевизия, слушат радио и четат вестници всеки ден, който възлиза на съответно 54%, 36% и 32%.
От WPP, която е най-голямата компания за маркетингови и комуникационни услуги в света по размер на своите приходи, посочват, че растежът в сектора на този етап се поддържа главно от Китай и интернет.