Три водещи туристически дестинации в Европа – Испания, Франция и Италия, обединиха усилия за привличането на посетители от бързо развиващите се Бразилия, Китай и Индия под съвместното лого „European Passion“ (Европейска страст).
„Целта е да се подобри позиционирането на държавите от Средиземноморската дъга на далечни пазари, където самостоятелното рекламиране на Испания, Франция или Италия е по-сложно“, посочва министърът на туризма на Испания в изявление, цитирано от AFP.
Съгласно споразумението, подписано в Брюксел, трите държави ще правят общи брошури и други рекламни материали за трите развиващи се пазара, които ще са с акцент върху техните културни обекти, храна и възможности за шопинг.
Държавите ще организират също и посещения на журналисти и туроператори от Бразилия, Китай и Индия, които ще започнат по-късно тази година, за да увеличат познаваемоста на атракциите в страните.
Испания, Франция и Италия са сред най-посещаваните държави в Европа миналата година. Франция е начело със 74,2 млн. посещения, в Испания те са били 52,2 млн., а в Италия - 43,2 млн., сочат данни на Световната туристическа организация към ООН.
Бразилия, Китай, Индия и Русия, известни като държавите BRIC, са най-големите развиващи се пазари в света. Четирите страни представляват 40% от световното население и формират около половината от глобалния ръст за периода от 2000 г. до 2008 г. Прогнозата е те да формират 61% от ръста на глобалния брутен вътрешен продукт през 2014, по изчисления на Международния валутен фонд.