Интернет компанията Google направи поредната модернизация в своите продукти, като добави функция в търсачката си, чрез която ще се генерират автоматично предложения за резултата от търсенето още в момента, в който потребителите започнат да въвеждат текст в полето за търсене.
Новата функция се нарича Google Instant Search и според специалисти в онлайн търсенето е вероятно да увеличи приходите на компанията от реклама, защото ще води интернет потребителите към най-често срещаните или скъпи ключови думи, предаде Wall Street Journal.
Според ръководството на Google чрез новата функционалност потребителите ще могат да спестят между 2 и 5 секунди при своето търсене на информация в интернет. От уеб гиганта са изчислили, че средното време за въвеждане на запитване в търсачката е около 25 секунди.
Новата функция може да помогне на Google да избегне тенденцията от използването на повече на брой думи при търсене, което носи на компанията по-малко приходи, отколкото използването на запитвания от една – две кратки и ясни ключови думи, известни като „head terms”.
Потребителите в интернет все по-често използват т. нар. „tail terms” при търсенето, които представляват специфични и дълги фрази с повече модификации в тях. Въпреки че съдържат повече думи те често имат по-ниска себестойност, което ги прави по-евтини за рекламодателите.
Анализатори уточняват, че цената на клик след използването на “head terms'” може да бъде 30-40 пъти по-висока от тази на клик от „tail terms”.
Google се опитва да разнообрази своите продукти през последната година, но все още най-голяма част от приходите й в размер на 24 млрд. долара през последното тримесечие идват от търсачката.
Неспособността на компанията да създаде други източници на приход са понижили цената на акциите на Google с 24% от началото на тази година.
Според експерти в онлайн търсенето Google Instant ще генерира първо най-често срещаните или скъпо платени ключови думи и кратки фрази, което ще накара рекламодателите да наддават за тях, защото те ще водят потребителите към техните уебсайтове още преди да са завършили въвеждането на заявката.
От Google съобщиха, че новата функция няма да се отрази на класирането на резултатите от търсенето. Тя ще бъде достъпна в САЩ и шест европейски страни през тази седмица, а ще навлезе в останалите страни на по-късен етап.