Интернет компаниите Google и AOL са подновили своя договор за партньорство в онлайн търсенето през следващите пет години. То започна през 2002 г., когато Google подсили със своите технологии платените и обикновените резултати от търсачката на AOL, като двете компании си поделяха рекламните приходи, пише Ройтерс.
Новото споразумение предвижда и AOL да предоставя за разпространение своето съдържание на сайта за видео споделяне YouTube, притежаван от Google. От Google на свой ред ще подсилят търсачката на AOL в мобилната версия на нейния портал.
Главният изпълнителен директор на AOL Тим Армстронг обяви, че споразумението е важен успех за AOL, която изпадна в затруднено финансово положение през последните години. Партньорството между двете компании ще даде стабилност на AOL и ще е поредният успех на Google срещу Microsoft, която мнозина очакваха да преследва партньорство с AOL, за да укрепи популярността на своята търсачка Bing.
Пазарният дял на AOL на пазара на онлайн търсене намаля през последните години, като възлиза на 2,3 на сто от всички търсения в САЩ към края на юли, по данни на изследователската компания ComScore. Посетителите на портала на AOL обаче са сред най-верните онлайн потребители, което ги прави добра целева група за рекламодателите.
AOL се отдели като самостоятелна публична компания от медийната група Time Warner през декември 2009 г., прекратявайки осемгодишното партньорство между двете компании.
AOL излезе на загуба от над 1 млрд. долара през изминалото тримесечие главно заради отрицателните ефекти, предизвикани от спада в цената на акциите й, както и заради продажбите на активи.