Онлайн продажбите в Китай са се увеличили с 60% за първото полугодие на 2010 спрямо същия период на миналата година, като достигат сума от 2,25 трлн. юана (257 млрд. евро). Това показват данни от публикувано в сряда проучване на Китайския център за изследване на онлайн търговията, цитирани от АФП.
Включената в доклада информация е както за продажбите на онлайн търговците, продадените по интернет услуги, така и за сключените сделки между частни лица.
За цялата 2009 г. онлайн продажбите в страната достигнаха 3,6 трлн. юана (411 млрд. евро).
Броят на сайтовете за търговия в Китай е 20 700 в края на юни 2010, като се очаква да достигне 23 000 към края на годината, се казва в проучването.
В момента в страната има около 420 млн. интернет потребители.
Според предвижданията в доклада растежът на онлайн продажбите ще бъде около 35% на година през следващите няколко години, като ще бъде движен от развиването на новите методи за плащане, включително и чрез мобилен телефон.