Брутните разходи за интернет реклама в Чехия са нараснали с 24% за първата половина на годината спрямо същия период на 2009, показват данни на агенция ARBOinteractive, цитирани от Czech News Agency.
Общата сума, която рекламодателите са инвестирали в интернет, възлиза на 1,96 млрд. крони (79 млн. евро).
Най-големи са били бюджетите през май – 450 млн. крони (18,14 млн. евро), когато рекламата е била предимно политическа, в навечерието на парламентарните избори в страната.
През юни разходите за онлайн реклама са паднали със 17,5% спрямо май до 371,6 млн. крони (14,98 млн. евро).
Около 70% от рекламните приходи през юни са отишли при компаниите Seznam.cz, Centrum Holdings и Mafra.
Най-посещаваните чешки сайтове за месеца са били портала Seznam.cz и новинарските Novinky.cz (собственост на Seznam.cz) и iDNES.cz (собственост на Mafra).
Сред сайтовете и услугите, които управлява Centrum Holdings, са Atlas.cz, Centrum.cz, Aktuálně.cz, ICQ, Xchat.cz и Žena.cz. Компанията е притежавана от американската група за дялови инвестиции Warburg Pincus.