Печалбата на медийната компания Walt Disney се е увеличила с 40% през последните 12 месеца, водена от нарастващите продажби на телевизионните й канали и филмови студия, предаде CNN.
През третото си фискално тримесечие базираната в Калифорния компания е излязла на нетна печалба от 1,3 млрд. долара, или 67 цента на акция, което надмина очакванията на анализатори за нетна печалба на акция от 58 цента.
Преди година положителният й финансов резултат е бил в размер на 954 млн. долара, или 51 цента на акция.
Приходите на Walt Disney за трите месеца до 30 юни се увеличават с 16% на годишна база до 10 млрд. долара, също надминавайки прогнозите на пазарни анализатори. Продажбите на телевизионното й звено нарастват с 19% през разглеждания период, главно заради добрите приходи на спортния канал ESPN.
Рекламните приходи на Walt Disney нарастват с 31% през изминалото тримесечие именно заради важни спортни събития, като Световното първенство по футбол.
Приходите на филмовите й студия в същото време са се увеличили с 30% на годишна база заради доброто представяне на филмите „Железният човек 2“, „Алиса в страната на чудесата“ и „Играта на играчките 3“.
Приходите на тематичните й паркове, които са второто по големина подразделение на Walt Disney, се повишават със скромните 3% на годишна база, което показва, че потребителите остават сдържани в разходите си за развлечения.
Акциите на Walt Disney поскъпват с 0,9% до 35,61 долара за акция в часовете на днешната електронна търговия на Нюйоркската фондова борса. Компанията, която участва в индекса Dow Jones IA, е добавила 10% към пазарната си капитализация през тази година до 69 млрд. долара.