IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Google ще продава фирмени марки като ключови думи в Европа

Решението влиза в сила от 14-ти септември, като разширява практиката приложена във Великобритания и Ирландия през 2008 г.

13:20 | 05.08.10 г.
Автор - снимка
Създател
Google ще продава фирмени марки като ключови думи в Европа

Интернет гигантът Google обяви, че ще промени досегашната си политика за търсачката си в Европа и ще позволи на рекламодателите да купуват и използват ключови думи, които са регистрирани като търговски марки от трети страни, съобщава New York Times.

Досега притежателите на регистрирани търговски имена можеха да подават оплакване до Google, за да попречат на реклами от трети страни да се появяват сред резултатите от търсене на подобни имена, като Prada или Louis Vuitton например.

Решението влиза в сила от 14-ти септември, като разширява върху целия континент практиката, приложена във Великобритания и Ирландия през 2008 г. В САЩ и Канада политиката се прилага от 2004 г.

Google предприема тази стъпка след решение на Европейския съд в Люксембург от март, според което Google спазва законите за търговските марки, като позволява на рекламодателите да използват ключови думи, отнасящи се до трети страни.

Собственици на търговски имена, водени от френската компания за луксозни стоки LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, настояваха, че само те или оторизирани от тях страни трябва да могат да купуват и използват подобни регистрирани търговски имена и думи при търсене в интернет и така да защитят стойността на марките си. С настоящото решение подобни компании са изправени пред перспективата реклами на трети страни, предлагащи техните продукти, да бъдат показвани сред резултатите при търсене в интернет.

Все пак собствениците на търговски имена, които смятат, че реклами на трети страни объркват потребителите за произхода на съответните стоки и услуги, ще могат да подават жалби до Google, като компанията си запазва правото да сваля реклами, ако прецени, че те наистина са объркващи.

Също вчера Google, реши да сложи край на Google Wave – неуспешният опит на компанията да създаде нещо като електронна поща от ново поколение.

Стартиран през май 2009 г., Google Wave, който имаше за цел да съчетае всички инструменти за комуникация от електронна поща и чат, до публикуване в блог, като създаде „вълна“ (wave) от мултимедийни елементи, интегрирани в един комуникационен канал, се оказа прекалено сложен за потребителите.

„Все още не сме съвсем сигурни за какво служи Google Wave или дори дали човешки същества са способни да го разберат“, коментира електронното издание Engadget пет месеца след премиерата на услугата.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:38 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още