IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Най-лошата работа в света: BP набира PR-и

Петролният разлив в Мексиканския залив оказа огромен негативен ефект върху имиджа на компанията. Много трудно някой ще се заеме наново да гради положителни връзки с медиите след инцидента...

16:13 | 02.08.10 г.
Най-лошата работа в света: BP набира PR-и

Неотдавна се търсеше човек, който да бъде назначен на „най-добрата работа в света“. Късметлията подписа договор за 105 хил. долара годишна заплата, а работата му бе в това да се гмурка, плува и да живее в лукс на австралийски тропически остров.

Британецът, който спечели мечтаната от мнозина длъжност, се настани на острова преди повече от година, а конкурсът за избирането му предизвика широк обществен отзвук и медиен интерес. Почти толкова голям, колкото и новата длъжност, обявена от BP Plc, която този път обаче може да се окичи с етикета на „най-лошата работа в света“, съобщава CNN.

Петролната компания търси нов говорител, който да изпълнява длъжността отговарящ за връзките с медиите относно усилията на петролния гигант да почисти американското крайбрежие.

От кандидатите се очаква да имат концепция как значително да минимизират щетите върху реномето на BP, чрез доброто представяне на компанията в прессъобщения, срещи и интервюта, свързани с петролния разлив, който стана през април тази година.

Аварията причини остри реакции и поражения не само върху банковата сметка, но и върху имиджа на компанията, която доскоро се опитваше да си изгради репутация на приятел на околната среда. През юли 2000 г. BP лансира рекламна кампания за 200 млн. долара, в която името на петролния гигант беше заменено със слогана Beyond Petroleum (Отвъд петрола). Целта бе да се покаже на потребителите, че компанията, отговорна впоследствие за най-голямата екологична катастрофа в света, щади природната среда и минимизира вредите от дейността си.

Досегашният отговорник за връзките с обществеността на компанията, Тони Хейуърт, остана в публичното пространство с първоначалните си опити да спаси имиджа на компанията. Фрази като „Бих искал живота си обратно“ и „Мисля, че въздействието на това бедствие върху околната среда може да бъде много, много скромно“ всъщност не помогнаха особено много на репутацията на компанията.

Работата на новия отговорник за връзките с медиите няма да бъде толкова натоварена. Имайки предвид, че компанията вече заплати за изчистването на залива и смени изпълнителния си директор с нов в лицето на Боб Дъдли, който, за момента поне, избягва неудобните въпроси и конфронтации за разлика от предшественика си.

По думите на Дъдли компанията има дългосрочна обвързаност с жителите на Мексиканския залив да помага на региона в борбата им с катастрофата.

Според обявата за работа BP търси човек с минимум 5 години опит в областта на работата с медии, за предпочитане обаче е опитът да е повече от 10 години. Той или тя трябва да бъде „екипен играч“, който „да може да съставя кратки и ясни съобщения“, се казва в обявата.

За мястото могат да кандидатстват професионалисти в областта на връзките с обществеността, които искат предизвикателство и са готови да сложат личния си живот на втори план за около година, казва Блейк Луис, собственик на базираната в Далас Lewis Public Relations, която предлага услуги в областта на комуникациите при кризисни ситуации, а повечето й клиенти са от енергийния сектор.

„Със сигурност не може да погледнете тази обява и да не си кажете, че има достатъчно възможности тук“, казва Луис. „Ако сте в състояние да го кажете, значи сте способни да ръководите успешно реформирането на имиджа на една световна марка и това да бъде ваше основно постижение“.

Подходящият кандидат вероятно трябва да има няколко белега от подобни битки, след като е ръководил поне няколко подобни кризисни операции, допълва Луис.

„Ако сте попадали в криза и не сте били засегнати от нея, значи вероятно не сте били толкова близо, колкото сте си мислили, или просто сте били невероятни късметлии“, казва Луис. „Нужни са ви не само добрите резултати, но и белезите, които да го докажат“.

Вероятно едни от очакваните кандидати са членове на екипите за връзки с обществеността на Goldman Sachs, Toyota и Tylenol.

Началната заплата за длъжността не се обявява. Предстои съвсем скоро да разберем кой ще поеме на плещите си имиджа на BP.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:43 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още