IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Sony Ericsson излезе на печалба, приходите се увеличават

Реорганизацията в компанията очевидно дава резултати, показва отчетът за второто тримесечие

13:20 | 16.07.10 г.
Автор - снимка
Създател
Sony Ericsson излезе на печалба, приходите се увеличават

Производителят на мобилни телефони Sony Ericsson отчете печалба от 12 млн. евро през второто тримесечие на годината, съобщава MarketWatch. Така компанията е на плюс за второ поредно тримесечие, докато за същия период на миналата година бе регистрирана загуба в размер на 213 млн. евро.

Продажбите за тримесечието са се увеличили с 4% на годишна база до 1,76 млрд. евро. Ръстът на продажбите е най-висок в Азия – 17%. В Севрна и Южна Америка той е 14%, а в Европа – само 5% на годишна база.

Анализатори, интервюирани от Dow Jones Newswires, очакваха печалба от 50 млн. евро и приходи от 1,79 млрд.

Броят на продадените артикули е спаднал с 20% до 11 млн., след като фирмата съкрати продуктовия си портфейл. Средната продажна цена на изделията обаче се е повишила с над 30% на годишна база до 160 евро. Повишението спрямо първото тримесечие на 2010 е близо 20%.

Това е сериозен успех, тъй като през последните години в сектора се наблюдава тенденция за намаление в средната продажна цена. Този успех до голяма степен се дължи на фокусирането отново върху високия клас устройства като Xperia X10 and the Vivaz, вместо към лансиране на по-обикновените модели на развиващите се пазари.

Според Каролина Миланези, анализатор в Gartner, продуктовият портфейл на компанията е много по-качествен от когато и да било през последните три години. Тя обаче предупреждава, че сегментът на луксозните телефони става все по конкурентен и Sony Ericsson трябва максимално да се възползва от сегашната ситуация, докато Nokia има оперативни проблеми, а LG търси своята ниша.

Според Джеф Блейбър от CCS Insight Sony Ericsson е добър пример за компания, която е успяла да се адаптира към променящите се пазарни условия чрез драстични решения. Радикалната реорганизация отне известно време, но без съмнение те са на прав път, измествайки фокуса върху правилните сегменти, изтъква той.

От Sony Ericsson обявиха, че програмата им за трансформация, започната в средата на 2008, е към своя край, като очакват да намалят разходите си със 880 млн. евро до края на годината.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:55 | 06.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още