Google развива технология, която ще позволи на компанията да заеме място сред нов тип дигитални медии, генериращи идеи за съдържание, чрез пресяване на данни от интернет търсения по определени теми, пише Financial Times.
Тези нови компании се надяват да създават по-евтино съдържание от традиционните медии, като използват статистически анализ за определянето на теми, които интересуват потребителите и впоследствие наемат журналисти на свободна практика, които да създават съответните статии или видео материали.
Тази година обаче Google се сдоби с патент за система, която ще помогне за идентифицирането на „неадекватно съдържание“ в интернет на базата на сравнение между това какво хората търсят и какво намират.
Данни от новата система на Google могат да бъдат продавани на интернет издатели или дори да бъдат предоставяни безплатно – нещо, което би могло да усложни плановете на компании като Demand Media, Associated Content и AOL, които разработват системи за генериране на идеи за интернет съдържание чрез софтуерни алгоритми.
„Не е задължително да предлагаме нов продукт за всеки патент, който имаме“, казва говорител на Google. „Кандидатстваме за патенти за множество идеи, които хрумват на нашите служители. Някои от тези идеи впоследствие се развиват в реални продукти и услуги, а други не.“
Инвеститорският интерес към автоматичните системи за съдържание насърчи Demand Media, основана от бившия шеф на MySpace Ричард Розенблат, да наеме Goldman Sachs за провеждането на първично публично предлагане, което се очаква да оцени компанията на 1,5 млрд. долара, казват запознати.
Google патентите може да провалят публичното предлагане на нови интернет медийни компании, казва Бил Славски, консултант от SEO by the Sea, който пръв обърна внимание на новия патент на Google.
Първоначалният патент на Google датира от 2007 г., но през февруари тази година компанията подаде заявка за нов ревизиран патент.