Очаква се сегментът на сматфоните в страната да достигне около 10% от общия пазар в сравнение с дела си от 4% за миналата година, посочи Димитър Вълев от LG Electronics България на пресконференция по повод представянето на нов смартфон на компанията.
Прогнозираният ръст за страната започва от ниски нива в сравнение със средните стойности за света, като за миналата година делът на „умните” мобилни устройства е 18% от глобалния пазар на всички мобилни телефони.
През първото тримесечие на 2010 г. световният пазар на смартфони е отбелязал ръст от 56,7% - два пъти по-бърз темп на растеж в сравнение с пазара на мобилните телефони като цяло (21,7%), съобщават от компанията. По прогнози на Gartner сегментът ще нарасне с 46% през 2010 г. в глобален план.
„За България се смята, че тенденция за бърз ръст на сегмента ще е дори по-силна, тъй като се намираме в наваксваща позиция спрямо световния пазар“, коментира Вълев.
Сред основните причини за очакванията за растеж бяха посочени появата на смартфони за масовия потребител, спадът в цената на тези устройства, по-добрите условия по отношение на data услугите, предлагани от операторите, и умножаването на wi-fi точките в страната. Според компанията до края на годината средната цена на тези устройства у нас ще е 150 евро.
На въпрос на Investor.bg какви са очакванията за развитие на мобилната реклама у нас предвид наличието на голяма част от предпоставките за целта Мая Раковска от Vivacom отговори, че всички оператори работят по проекти за мобилна реклама, но тъй като тя е все още в лабораторни условия, не може да се каже как ще се представи в реални.
По думите й пазарът сам ще покаже накъде трябва да се концентрират усилията и как трябва да се адаптират към средата както мобилната реклама, така и възможностите на социалните мрежи.