„Кингс Табако“ ЕАД, гр. Пловдив (с предишно наименование „Цигарена фабрика Пловдив“ АД) е глобена с 333 160 лв., които представляват процент от оборота на компанията, заради подвеждаща реклама.
Глоби получава и „Финансконсулт“ ЕООД, гр. Пловдив, което ще трябва да плати 3560 и 7120 лв. за две нарушения на Закона за защита на конкуренцията. Това е дружеството, което е организирало рекламна кампания на продукти на „Кингс Табако“ и което е собственик на процесната марка The Kings.
Производството е образувано по искане на Сдружение „Българска асоциация на тютюневата индустрия“ (БАТИ) по повод рекламата на цигари The King и Merilyn Slims.
Комисията е анализирала доколко надписът на билбордове „2,80 лв. промоционална цена” на цигари The King (White) е заблуждаваща реклама.
Цената на тютюневите изделия, като вид акцизна стока, се определя с наредба на Министерски съвет и не подлежи на промени, поради което поставянето на надпис „промоционална“ създава погрешна представа у потребителя, че се касае за отбив от цената, посочва регулаторният орган.
КЗК счита, че този похват за налагане на нова марка на пазара е недобросъвестно поведение, което въвежда в заблуда потребителите, че като купуват съответната стока, ползват ценова отстъпка за нея.
„Законодателят е въвел строги ограничения при рекламата на цигари и забрана за представяне на качествени характеристики този продукт. По тази причина рекламата на една заблуждаващо атрактивна цена дава нелоялно предимство на този участник на пазара спрямо неговите конкуренти“, пише в становището на комисията.
Друго нарушение на двете компании е, че в ефира на поп-фолк канал се въртят клипове на песни, в които по явен или скрит начин се рекламират цигари, в абсолютно противоречие със регламентираните забрани за реклама на такъв вид продукти. В клиповете към песните са използвани различни подходи, за да се насочи вниманието на зрителя, като в някои от тях самите изпълнители държат кутии Merilyn или пушат цигари от тях.
Разследването е показало, че от страна на производителя Кингс Табако и на собственика на марките Финансконсулт липсват каквито и да било действия за разграничаване от това противоправно поведение или за спирането му.
Комисията счита, че с бездействието си ответните дружества извличат неправомерно облаги от излъчваните и към момента клипове.
Освен това е доказано, че Финансконсулт и Кингс Табако са осъществили скрита реклама на цигарите също и чрез публикации в печатни медии, отново в абсолютно противоречие със регламентираните забрани за реклама на такъв вид продукти.
преди 14 години Пушачът така или иначе ще пуши. По-добре да пуши български цигари. Вместо да се радваме, че ги глобяват нека да се сетим, че от това ще спечелят западните производители. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години всички рекламират по един същ начин.....въпроса е кой колко възможност има ....а те явно имат.......плюс това те не карат никой на сила ,всичко е по желание на потребитя... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години то не бяха клипове, филми, интервюта. интересно ми е дали глобата им се избива от печалбите отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години Малка им е глобата дори...как е възможно да се рекламират по такъв явен начин и да очакват, че няма да има наказание. Спрете да подтиквате хората към този вреден навик!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар