От това лято технологичната компания Shopkick Inc. планира да пусне приложение за мобилен телефон, за което се смята, че ще създаде напълно нови преживявания на потребителите, докато пазаруват.
Компанията е основана от групата за инвестиции в рисков капитал Kleiner Perkins и създателя и председател на Борда на директорите на LinkedIn Рейд Хофман, който освен това е сред инвеститорите във Facebook.
Наскоро Shopkick подписа споразумение за сътрудничество с Best Buy и Macy’s относно използването на новата апликация, като от изказване на компанията пред eMarketer разбираме, че употребата на приложението се основава на данни за местоположението на потребителя и използването на камерата на телефона. При разходка в магазина, собствениците на смартфони могат да сканират баркодовете на продуктите, от които се интересуват, и да получат описание на техните качества, съществуващи промоции и други данни.
„Ако се замислите, мобилните телефони са единствената интерактивна медия, която носите със себе си на неинтерактивни места. Така наречените офлайн магазини могат да се превърнат в интерактивни места. Представете си как ненадейно офлайн магазинът се превръща в интерактивен свят“, коментира пред специализираното издание Сириак Рединг, изпълнителен директор на Shopkick.
„Представете си, че четете ревюта за продукта, че получавате награди по програми за лоялни клиенти, всичко това изведнъж превръща посещението ви в магазина в персонализирано преживяване и изцяло променя начина, по който сме правили нещата преди“, допълва той.
И преди разработването на специални мобилни апликации офлайн пазаруването така или иначе вече се е превърнало в малко или много онлайн активност. Това е така, защото огромна част от потребителите търсят информация в интернет, преди да решат да направят покупка – там те търсят цени, мнения на други хора, закупили продукта и т.н.
На въпрос какви са предимствата за Best Buy и Macy’s от споразумението с Shopkick Рединг отговаря: „Ние вкарваме хората в магазините“. По думите му компанията не иска да насърчава хората, които използват мобилните си телефони, за да видят дали могат да получат по-добра цена за даден продукт другаде. Това само превръща магазините в изложбени зали, в музеи.
„Ако не искаш да превърнеш офлайн магазина в изложбена зала, ти, като търговец, трябва да продължаваш да подобряваш това, което даваш на потребителите като изживяване.“ Точно тук Рединг вижда ролята на своята компания.
Той обаче не дава пълни подробности за предлаганата нова услуга, защото тя все още се разработва. Уточнява се само, че проектът е избран за осъществяване сред 6 хил. бизнес плана, предоставени на фонда iFund на Kleiner Perkins.
Към края на 2009 г. в САЩ притежатели на смартфони са общо 70 млн. души. До края на 2010 г. се очаква броят им да нарасне до над 100 млн. „Защо е възможно това? Защото американците сменят мобилния си телефон на средно всеки 18 месеца“, казва Сириак Рединг.
В Щатите има 270 млн. мобилни потребители, което според горните данни означава, че около 180 млн. телефона се продават всяка година. В момента 30% от всички продавани телефони са смартфони. Това са над 50 млн. продажби на година, допълва той.