Хиляди служители на най-голямата британска телекомуникационна компания British Telecom (BT) гласуваха за стачни действия по повод на трудов спор за заплащането.
Около 30 000 инженери от Openreach, компания, притежавана от British Telecom, и 9 000, работещи в колцентрове на BT, са подкрепили стачни действия, съобщиха от профсъюза на телекомуникационните работници, предава BBC. Генералният директор на профсъюза Дейв Уорд заяви за медията, че BT е готова за първата си национална стачка след повече от 35 години, откакто бе приватизирана през 80-те години на миналия век.
Уорд допълни, че все пак се надява компанията да предложи значително увеличение на заплащането до края на седмицата. В противен случай ще бъдат набелязани конкретни дати за стачки.
От профсъюза заявиха, че една стачка в телекомуникациите може да има сериозен ефект върху броудбанд услугите и да причини огромни проблеми за работещите от вкъщи.
Инфлацията във Великобритания достигна 9,1% - най-високата от четири десетилетия насам. Непрекъснато повишаващите се цени на храните и горивата пораждат недоволство, а ниското заплащане вече принуди работници в различни сектори да стачкуват.
Профсъюзът нарече тазгодишното увеличение на заплатите на работещите в BT с 1 500 лири, което се изразява в увеличение от 3% до 8%, „невероятно ниско" и недостатъчно, за да смекчи въздействието на кризата с разходите за живот. BT определи това възнаграждение като най-голямото от 20 години насам.
„Работниците в кол центровете са едни от най-изолирани работници в тази страна ... безпрецедентното гласуване, което те предприеха днес, показва гнева, който толкова много хора изпитват днес в тази страна", заяви в изявление генералният секретар на Уорд.
Последното годишно възнаграждение на главния изпълнителен директор на BT Филип Янсен е скочило с 32% на годишна база до 3,5 млн. паунда (4,3 млн. долара) - сума, която според профсъюза е 86 пъти по-висока от средната заплата в подразделенията на BT Openreach, BT и EE.
„Резултатът от гласуването е разочароващ, но ние ще работим, за да запазим връзката между нашите клиенти и страната", заяви говорител на BT Group.
„Нашата работа е да балансираме конкуриращите се изисквания на заинтересованите страни на BT Group, а това изисква внимателно управление, особено в предизвикателна икономическа среда“, добавя той.