Силициевата долина е глобалната екосистема за стартъпи номер 1 в света, сочи доклад на Startup Genome и Global Entrepreneurship Network.
Второто и третото място заемат съответно Ню Йорк и Лондон, а топ 10 се допълва от Пекин, Бостън, Лос Анджелис, Тел Авив, Шанхай, Токио и Сиатъл.
Лидер за Европейския съюз (ЕС) е Париж, който е на 12-то място в класацията. Следва Амстердам на 13-то място, Стокхолм на 17-то, Берлин на 22-ро и Мюнхен на 31-во.
В топ 100 от европейските столици попадат още Талин (Естония), Мадрид, Брюксел, Виена, Варшава, Букурещ, Копенхаген. София не е включена в класацията.
Северна Америка продължава да доминира в глобалното класиране, като 50% от топ 30 на екосистемите за стартъпи се намират в региона. Следва Азия с 27% и Европа със 17%.
Места като Ню Йорк, Лондон и Бостън са в състояние да привлекат висококачествени технологични таланти в своите екосистеми, посочва се в доклада.
Стартъпите като път към икономическата жизнеспособност
През март 2020 г. перспективите пред стартиращите компании изглеждаха мрачни заради повсеместните ограничителни мерки, наложени с цел да се ограничи разпространението на коронавируса. Потребителското търсене се сви, пътуванията спряха, глобалните разходи за рисков капитал спаднаха със 17% през първото тримесечие в сравнение с предходното, сочат данни на Crunchbase.
След това обаче ситуацията бързо се промени. За много икономики стартиращите фирми са обратен път към икономическата жизнеспособност, подчертава се в доклада.
Пандемията насърчи развитието на технологиите. Глобалният широколентов интернет трафик през четвъртото тримесечие на 2020 г. се увеличава с 51% спрямо предходната година заради по-големия брой абонати, използващи повече данни по време на Covid-19, според OpenVault, която проследява потреблението на широколентов интернет.
Според ООН Глобалната електронна търговия достигна обем от 26,7 трлн. долара. Страни като Южна Корея, Обединеното кралство и Китай преживяват особено драматични скокове в това отношение. Броят на хората, които купуват храна и домакински стоки онлайн, нараства средно с 30% в световен мащаб.
Бизнесът междувременно се насочи към работа от разстояние, със съответно увеличение на производителността от 3,1%, посочва Goldman Sachs. Компаниите ускориха освен това дигитализацията на дейността си и обслужването на клиентите с три до четири години, според оценка на McKinsey & Company.
преди 3 години Старата ми фирма, имаше реселър от там, той си продаваше софтуера като техен, имаха някакви програмисти, които бяха толкова зле, че като се осе*е нещо звънят да им го оправим. В сегашната дори не са си направили труда да имат програмисти в САЩ, само са регистрирани, че сам там и има само финансов отдел, всичко друго е из света. Та една част от тия компании, са просто едни адреси. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Ние пък сме номер едно екосистема за старт ъп партии.Да си ядат ушите от Долината. отговор Сигнализирай за неуместен коментар