Китайският доставчик на споделени пътувания Didi обмисля да се оттегли от фондовата борса само месец след първичното публично предлагане (IPO) в САЩ, съобщи The Wall Street Journal, позовавайки се на вътрешни лица. Съответно и инвеститорите трябвало да бъдат обезщетени, пояснява медията. Но брокерът на автомобилни услуги, който през последните седмици е под засилен натиск от страна на китайските власти, отрича истинността на този материал. Този „слух“ е неверен, обясни Didi.
Това доведе до бурна търговия с акциите на компанията преди старта на търговията в Ню Йорк. След публикуването на статията на Wall Street Journal акциите се изстреляха с 35%. Очевидно инвеститорите спекулират с по-висока оферта от настоящата цена на книжата, а след отричането плюсът се стопи до 16 процента.
Didi осъществи IPO в Ню Йорк на 30 юни, като набра 4,4 милиарда долара. Малко след това стана известно, че китайският орган за сигурност в интернет разследва нарушения по отношение на защитата на данните срещу компанията за транспортни услуги и че фирмата е обвинена, че застрашава националната сигурност, ставайки публична в САЩ.
Според китайските органи Didi е пренебрегнала предупрежденията от властите. Това имаше правни последици: на Didi бе забранено да прави бизнес с нови клиенти и приложението вече не може да се изтегля. След това цената на акциите се срина с повече от 50 процента.
Транспортният оператор стартира доста силно представянето си като публична компания при дебюта си на Нюйоркската фондова борса. Акцията поскъпна до 16,65 долара, премия от почти 19% в сравнение с емисионната цена от 14 долара. Това беше най-голямото IPO на концерн от Китай на Wall Street от IPO-то на Alibaba през 2014 г. Акциите затвориха сесията в сряда на ниво от едва 8,87 долара.
След като цената на акциите спадна под стойността от емисията, редица акционери, с помощта на американски адвокатски кантори, заведоха колективни искове срещу компанията, нейните поематели Goldman Sachs, Morgan Stanley и JP Morgan и срещу Борда на директорите. Твърди се, че всички те са предоставили невярна и подвеждаща информация, преди Didi да стане публична. Но в проспекта се споменава наличието на регулаторни рискове.
С евентуалното си оттегляне от борсата Didi очевидно искала да успокои властите. Междувременно те разшириха разследването. Според органите в Пекин компанията злоупотребява с пазарната си мощ. С пазарен дял от над 80 процента Didi е безспорен пазарен лидер в транспортните услуги в Китай.
Китайските надзорни органи предприемат мащабни действия срещу големите платформи в страната от поне няколко седмици. Основната цел е да се прекъсне пазарната им мощ, за да се позволи отново по-голяма конкуренция и по този начин да се насърчат иновациите и да се създадат работни места. Освен това трябвало да се гарантира, че много важните данни ще останат в страната и ще са защитени от достъпа от страна на чуждестранните инвеститори.


Къде и как да изхвърлим разделно отпадъците си във Варна?
Между 50 и 500 лева: Колко харчим за коледна украса?
Общинските съветници, съдени с Коцев, искат преразглеждане на мерките им за неотклонение
До края на тази година трябва да бъде възложено техническо обследване на Аспаруховия мост
ДПС-НН се срещна с Радев: Този парламент е приключил своя политически живот
БАН през 2025 г.: Овладей енергията на звездите и предскажи гнева на земята
Младите се лъжат, че контролират информацията. Залагат и губят всичко
Blackrock смята, че 2026г ще е година на диференциация
Миран от Фед каза, че инфлацията е близо до целта
ЕС затяга санкциите срещу Беларус след хода на САЩ да привлече Минск
Полицаи получиха "умни" очила за борба с нарушители
ID. Polo - избор от 4 двигателя и цена под 25 000 евро
Audi възражда легенда от 90-те години
Топ 10 на най-бавните коли от 0 до 100 км/ч
Maserati се отказа от 4-цилиндровия си мотор
"Алфа Рисърч": ГЕРБ остават първа политическа с 21%, ИТН няма да влязат в НС
Наднорменото тегло е болест: Има възможности за лечение
В Одрин се оплакват от фалшиви 50 лв., използвани от български туристи
Терзиев: СОС да възложи на Световната банка анализ на "Топлофикация - София"
38-годишен затворник почина в линейката, разследват причините