В България вече има около 80 зарядни станции за електрически превозни средства, съобщи по време на пресконференция днес Боян Захариев, член на Борда на директорите на Индустриален клъстер „Електромобили“ (ИКЕМ). За сравнение, в Румъния станциите са 78.
Според Захариев догодина броят на електрозарядните станции у нас ще бъде поне утроен.
До две седмици Столична община ще завърши строителството на нова зарядна станция за електрически превозни средства до НДК, от която потребителите ще зареждат безплатно, съобщи председателят на ИКЕМ Илия Левков.
„Целта на ИКЕМ е до края на 2018 г. броят на зарядните станции в страната да достигне 300“, посочи той.
Според Левков по неофициални данни електрическите превозни средства в България са не по-малко от 2000-2500. В това число се включват скутери, велосипеди, автобуси, лекотоварни електромобили, електрокари, голф колички.
"Със сигурност това число ще се увеличава годишно с 30-50%“, убеден е Левков. Той посочи, че през миналата година са регистрирани 500 собствени електромобила. „Техният брой вероятно е много по-голям, защото не всички са отишли да получат стикери за безплатно паркиране.“
Левков информира, че през тази учебна година над 100 деца ще се обучават в две специалности – техник и монтьор на електрически превозни средства в пет професионални училища.
„Преподавателите вече минаха специализирания курс. С три висши технически учебни заведения имаме договореност учениците да продължат образованието си в тях“, добави той.
„От пет години в България работим върху конвертирането на двигател с вътрешно горене в електрически. В партньорство с Румънската търговска камара е налице първият продукт, който задава нова ера в градската електромобилност. Електрическата тротинетка е реален модел, произведен в нашата страна“, посочи Боян Захариев.
„В него има толкова иновации и технологии, че са използвани девет патента. Електрическата тротинетка са оказва най-ефективният начин за предвижване в градска среда.“
Захариев представи електрическа тротинетка, която може да превози човек с тегло до 125 кг на разстояние до около 40 км след едночасово зареждане в обикновен контакт.
"Теглото й е 10,5 кг, сгъва се в размер на обикновена пътническа чанта и може да се движи с до 30 км в час. Цената на трите модела е между 1310 и 1550 лева с ДДС. За сравнение, в Централна и Източна Европа цената ѝ е с 20-30% по-висока“, обяви той.
Сред предимствата на иновативното лично превозно средство Захариев посочи регенерирането на електрическа енергия – когато тротинетката се бута с крак, тя се зарежда и се повишава пробегът.
На навлизането на електромобилността у нас трябва да гледаме като на изключителен шанс и потенциал за българската икономика, както и за кадрите в страната, коментираха от клъстера.
ИКЕМ е първата национална браншова организация с над 70 члена, която работи с над 60 партньори в страната и чужбина – общини, клъстери, организации.
преди 7 години в т.ч. влакове, метро, тролеи и трамваи. А и лифта на банкско е електрически. Асансьори и ескалатори. И и има 5 коли. Абе повече са от тия на газ. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Стоянова ако треа си намести очилата щот станциите според тия са 69 не са 80 еесе ..... :))https://vsichkotok.bg/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години В България през 2017 има 270 мижави бройки и стига сте лъгали щот и без тва нема смисъл ..... У Тиквесторо само ФАЛИШИВИ новини батко и оная с гърбавия нос в ЕС щела да се бори срещу такива като ВАС, пхахахаха хахахах колко са зле ..... :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години https://money.bg/***/kolko-hibridi-i-elektricheski-avtomobili-se-dvizhat-v-balgariya.html отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Koлкo xибpиди и eлeктpичecки aвтoмoбили ce движaт в Бългapия?------------------------------------------------------Kъдe oбaчe e Бългapия?Oт oбщo нaд 2.7 милиoнa aвтoмoбилa, отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Koл отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години ало стига сте лъгали щот само 2016 са 170 бройки регистрирани на базата на 4 млн. коли .... Никой нема парите от простолюдието да си купи останалите 1800 електрокара, ако бройте и електрокарите в предприятията може и да са толко, но коли 2000 АБСУРД ... еббаси фалшивия сайт .... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар