IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Snap се радва на по-силно от очакваното търсене на акциите

Цените на книжата при IPO-то може да се повишат от диапазона 14-16 долара до 17-18 долара

09:38 | 01.03.17 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

По-малко от 48 часа остават до началото на най-голямото технологично първично публично предлагане – това на Snap Inc. По всяка вероятност интересът към него е по-висок, отколкото се предполагаше. Главният изпълнителен директор на компанията Евън Шпигел предложи по време на т. нар. Bookbuilding цена на инвеститорите в диапазона между 14 до 16 долара на акция, което би съответствало на борсова оценка в диапазона между 18 и 22 млрд. долара.

Както писа Business Insider, като се позова на източници от инвестиционните среди, а по-късно потвърди и CNBC, търсенето на книжата се оказва много по-високо от очакваното и акциите са презаписани десет пъти. В резултат на това Шпигел може да поиска и по-висока начална цена, защото ценовият диапазон при записването служи като ориентир и не е задължителен.

Т. нар. букбилдинг е един от най-разпространените методи за осъществяване на първично публично предлагане. При него наред с формирането на цената може да се извърши и алокация на акциите по инвеститори. Емитентът разполага със свобода по отношение на цената,  може да заложи минимална цена, ценови диапазон, както и да не определи конкретна цена.

Няма и строго заложени правила при определянето на цената, по която ще се удовлетворят поръчките, както и по отношение разпределянето на акциите, т.е. емитентът разполага с известна свобода при разпределянето на акциите. Въпреки това, обаче, условията, по които ще се осъществява букбилдингът, следва да бъдат предварително оповестени и детайлно описани в проспекта за публично предлагане.

Според CNBC в крайна сметка Snap ще пласира акциите в диапазона между 17 и 18 долара и по този начин пазарната стойност може да скочи до 25 млрд. долара.

През последните месеци Шпигел се въздържаше от стремеж към свръхамбициозна оценка заради нарастващата загриженост сред анализатори, породена от забавянето в растежа на новите потребители през последните две тримесечия.

Както стана ясно от актуализирания борсов проспект, издаден в началото на февруари, популярното приложение Snapchat е успяло към края на годината да привлече 161 млн. месечно активни потребители, като увеличава броя на абонатите си с 46 на сто за една година. Въпреки това обаче конкурентът Instagram със своята услуга Stories има повече потребители. 

Анализаторите са загрижени и за експлодиращите разходи. Приходите на Snap скачат с цели 590 на сто през миналата година до 405 млн. долара и надминаха очакванията. Стремително растат и разходите обаче – от 373 млн. до 514 млн. долара. Така се оказва, че  Snap харчи повече пари, отколкото печели.

Infographic: Snap's pre-IPO Revenue Per User In Context | Statista You will find more statistics at Statista

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:33 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Технологии виж още

Коментари

Финанси виж още