Уикендът около Деня на благодарността в САЩ става все по-голям и по-голям както за американските потребители, така и за търговците на дребно, коментира Statista.
Според comScore киберпонеделникът е донесъл продажби от електронна търговия в размер на 355 млн. долара през 2008 г. Оттогава насам онлайн пазаруването се е изстреляло нагоре, като продажбите удариха 2,28 млрд. долара през миналата година, с което поставиха нов рекорд. Напливът към специалните предложения тогава бе толкова голям, че гигантите в сектора Wal-Mart Stores и услугата за мобилни плащания PayPal трябваше дълго време да се борят с проблеми с достъпа до сайтовете си.
Черният петък и самият Ден на благодарността също отчитат значителен растеж на продажбите от електронната търговия от 2008 г., като те достигат съответно 1,66 и 1,1 млрд. долара през 2015 г. Макар че тези суми са били значително по-малко от това, което потребителите са изхарчили онлайн в киберпонеделника, те все пак надвишават продажбите от онлайн търговията в нормални дни, и то със значителен марж.
Други графики можете да видите тук