Близо 60% от европейците са правили покупки чрез интернет през изминалите 12 месеца, докато в България и Румъния тези транзакции са съответно 17 и 11 на сто – най-ниското равнище сред 28-те. Онлайн се купуват повече облекло и пътувания, отколкото хранителни продукти, показват данни на Евростат, цитирани от БТА.
Най-голям е делът на интернет купувачите във Великобритания (82% от потребителите на интернет), в Дания и Швеция (по 79 на сто), в Германия (77%), в Люксембург (73 на сто), както и във Финландия (72 на сто).
Освен България и Румъния, сред страните с най-малък дял на тези потребители са Естония и Италия (по 29%).
Миналата година в 28-те страни от ЕС една трета от потребителите на интернет са извършили покупки на облекло и спортни принадлежности, резервации за пътувания или ваканционни нощувки, докато през 2008 година те са били едва 21 на сто. Следват покупките на книги и списания (23%), докато по-малко от всеки десети потребител на интернет е поръчвал храни онлайн.
В рамките на Европейската година на гражданите 2013 седмицата от 14 до 20 октомври е посветена на онлайн покупките.