Тези сайтове обаче бързо си спечелиха и критици. Много хора смятат, че те прилагат съмнителни практики за привличане на потребители, включително и платени промоции. Facebook също си спечели гнева на някои потребители, след като публикува информация на стените им за техни покупки от подобни сайтове.
И все пак те успяват да привлекат по-младото поколение потребители. Те обичат да наблюдават какво се харесва на останалите, а се повлияват и заради популярността на други сайтове, в чиято основа стоят изображенията. „Започнат ли да наблюдават и да следят някого, започват и да пазаруват. Все пак става въпрос за препоръка от приятел, а не за алгоритъм, а мощта на това влияние не може да бъде подценявана“, коментира Джийн Алварес от консултантската компания Gartner.
Когато потребител реши да купи нещо от такъв сайт, това се препраща към компаниите, публикували офертата. Те от своя страна изплащат комисиони от продажбата на сайтовете.
Само преди няколко години инвеститорите дори не можеха да си представят каква обещаваща ниша може да се окаже социалното пазаруване. Дина Варшавская преди няколко години например едва е успяла да си осигури сийд финансиране за стартиращата й тогава компания. Сега обаче интернет магазинът й не страда от липса на внимание, което предизвиква смеха на основателката му. Потенциални инвеститори постоянно й изпращат подаръци, включително вкусни кексчета, сякаш да подсладят щедрите си оферти към нея. „А интересното е, че всички те са разбрали за сайта от дъщерите им“, коментира с усмивка Варшавская.
В момента Wanelo обединява над 10 млн. члена, предимно жени и тийнейджъри – една от най-желаните аудитории от онлайн търговците. Регистрираните в сайта търговци наброяват над 200 хил.
Още няколко подобни сайта успяха да привлекат значителни инвестиции, включително Fancy. Компанията набра 53 млн. долара от American Express и няколко знаменитости, включително и Уил Смит.
Водещите сайтове за онлайн пазаруване също се въодушевиха от тази тенденция. През август Amazon представи Amazon Collections – функцията позволява на потребителите да проследят какво са харесали или купили другите потребители. Преди няколко месеца пък eBay купи сайта за социално пазаруване Svpply.
Социалната мрежа за споделяне на снимки Pinterest със сигурност е вдъхновила много от тези стартиращи компании. От компанията доскоро твърдяха, че не се интересуват от възможността да започнат да печелят от изображенията, които потребителите споделят, но напоследък изглежда, че май си променя мнението. Наскоро социалката пусна функцията “Rich Pins”, чрез която търговците могат да включат информация за това къде и как техните стоки могат да се закупят чрез сайта.
Хироши Микитани, основател и главен изпълнителен директор на Rakuten – японска компания за електронна търговия и инвестиции, коментира, че американският бизнес най-накрая започва да осъзнава, че бъдещето на онлайн търговията е в това тя да заприлича по-скоро на оживен пазар. „Няма нужда да ходите до Токио. Десетки хиляди търговци могат да дойдат оттам при вас и да ви накарат да се почувствате съвсем като на шопинг“, допълва той.
преди 11 години Да убеждаваш хората да придобиват това, от което нямат нужда, за пари с които не разполагат, за да произведат впечатление на тези които им е все тая. Днес това мошеничество стана наистина виртуозно. - Виктор ПапанекП.П.: Виктор Папанек (1927 1998г). американски промишлен дизайнер, антрополог, философ. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Абе важното е да се пазарува! Много да се пазарува! Колкото повече, толкова повече! хаха!Слагай на бройлерите стоки по витрините, размахай им парите, които им трябват, за да ги имат и после само насочвай с шпорите и камшика... хехе!Да живее пазарът - майка на всичко, да се свети името Му, както на земята, така и на небето! Амин! :LOL: отговор Сигнализирай за неуместен коментар