Когато в петък акциите на Zynga Inc. започнаха да се търгуват в Ню Йорк, стотици служители на компанията се събраха в атриума на фирмената централа, за да отпразнуват събитието.
Главният изпълнителен директор Марк Пинкъс заяви, че е организирал церемонията – първото прозвъняване на звънчето да е в Сан Франциско, за да помогне на екипа да се почувства ангажиран в процеса на IPO-то. Минути по-късно тълпата се разпръсна, пише в свой материал Bloomberg.
„Символичното в събиранията в големите компании е това да накараш служителите още по-мотивирано да се захванат пак с работата след тях“, заяви Пинкъс. Под ръководството му Zynga получи 1 млрд. долара в най-голямото в интернет сектора от 2004 година насам IPO, когато Google набра от инвеститорите 1,9 млрд. долара. Това ще направи много служители богати – поне на хартия.
Следващото голямо предизвикателство пред Пинкъс е да поддържа вниманието на приблизително 2800 служители на Zynga фокусирано върху изработването на онлайн игри, които бяха горивото за растежа.
„Мисля, че ще запазим чувствата на хората към нашия старт-ъп“, добавя Пинкъс, сериен предприемач, който основава Zynga през 2007.
В първия си ден на борсова търговия акциите паднаха с 5% до 9,50 долара на акция. Разработчикът на игри като “CityVille,” “FarmVille” и “Mafia Wars” продаде 100 млн. акции по-рано през седмицата за 10 долара всяка, в горния край на заложения рейндж.
Пинкъс заяви, че не е обезпокоен от спада на цените на борсата. Целта му, каза той, е „постигане на дългосрочна стойност за инвеститорите“.
„Не сме експерти по борсова търговия и нямаме намерение да бъдем“, каза той. „Тази история ще се играе през следващите няколко години, а не през следващите няколко борсови дни“.