Американската компания Hewlett-Packard (HP), която е лидер на световния компютърен пазар, е предлагала още през миналата година на корейските концерни LG и Samsung да придобият PC бизнеса й, отделен в подразделението Personal Systems Group (PSG), предава американското издание ZDNet.
Едва преди няколко седмици концернът официално обяви, че „обмисля стратегически алтернативи“.
През 2010 г. стратегията на HP е била да продаде PSG на електронен концерн, чиито интереси се простират над компютърния бизнес. Там PC бизнесът можел смислено да попълни портфолиото на компанията, а по този начин HP нямало да си създаде сама конкурент.
Сега обаче, по всичко изглежда, че надделява мнението за спин-оф (създаване на нова компания въз основа на дейности, извършвани досега вътрешно в корпорацията - бел. ред.), така че да не се стига до продажба. „Предпочитаме разделяне в отделна компания. Нашата работна хипотеза показва, че това е в интерес на акционерите, клиентите и служителите“, е заявил говорител на концерна миналата седмица. „Но всичко трябва да се провери внимателно“.
Възможността за отделяне е била обяснена от HP във вестникарска обява в San Francisco Chronicle. Там пише, че ще се създаде „по-подвижна организация, която може по-лесно да предприема промени и по-бързо да реагира на желанията на клиентите“.
В края на август във фирмения си блог Samsung взе отношение по повод на слуховете, че има интерес от придобиването на на компютърния бизнес на американците.
„С удоволствие ще поясня, че в никакъв случай Samsung Electronics няма интерес да купува компютърния бизнес на Hewlett-Packard“, обяви тогава главният изпълнителен директор Чой Гий. „Hewlett-Packard е световен лидер на този пазар, докато Samsung е просто амбициозен актьор в тази категория. Въз основа на огромната разлика в големината на бизнеса и липсата на синергия Samsung не се интересува от подобна сделка“.