Три нови компании ще дебютират на Нюйоркската фондова борса през тази седмица, като общото между всички тях е, че са от сектори, които пострадаха сериозно по време на икономическата криза. Ето защо успехът на тяхното първично публично предлагане на акции (IPO) ще покаже до колко инвеститорите са оптимистично настроени за бъдещето на икономиката, предаде Wall Street Journal.
Технологичната компания Sensata Technologies Holding BV се надява да привлече до 632 млн. долара от инвеститорите, въпреки че продажбите й се свиха с 20% през 2009 г. Компанията произвежда сензори, които се използват в редица индустрии от самолетостроенето до автомобилостроенето. Половината от нейните приходи през миналата година са дошли именно от автомобилния сектор.
Sensata Technologies Holding BV предлага своите акции в ценовия диапазон от 18 до 20 долара за акция, като съотношението между цена и печалба на акция не е възможно, защото компанията не е излизала на печалба през последните четири години. Компанията за дялово инвестиране Bain Capital Partners LLC купи Sensata Technologies от Texas Instruments през април 2006 г. за 3 млрд. долара.
В случай, че IPO-то на Sensata Technologies премине успешно през тази седмица, това ще донесе повече от 170% възвращаемост за Bain Capital Partners от сделката, направена пред четири години. Финансови анализатори обаче са на мнение, че ценовият диапазон за 31,6-те млн. акции на Sensata Technologies е твърде висок и компанията е надценена с оглед на представянето си през минали години.
Инвестиционните фондове на Bain Capital Partners закупиха за 1,745 млрд. долара глобалния бизнес „Бани и Кухни“ на Американ Стандарт през 2007 г. По този начин те придобиха и българските подразделения на Американ Стандарт - Видима и Идеал Стандарт – България.
За още по-оптимистично настроените инвеститори на Нюйоркската фондова борса през тази седмица ще опитат да се листнат две морски транспортни компании – превозвачът на товари Baltic Trading и този на горива Crude Carriers Corp. И двете компании се надяват да спечелят от възстановяването на корабната индустрия тази година и да закупят изгодно първите си транспортни средства след IPO-то.
Традиционно морските транспортни компании изплащат щедри дивиденти на своите акционери, като от двете компании уточняват, че ще заделят значителна част от паричните си потоци за инвеститорите.