IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

ОББ опроверга оценка на Елана за ЖП Инфраструктура ХД

От Елана уточниха за Investor.bg, че са заложили 65 млн. лв. инвестиции за първите 3 г., защото тази цифра е оповестена на пресконференцията при представянето на IPO-то на дружеството

16:17 | 27.06.08 г.
ОББ опроверга оценка на Елана за ЖП Инфраструктура ХД

„Във връзка с разпространен Анализ и оценка на Железопътна Инфраструктура – Холдингово Дружество АД от ИП “Елана Трейдинг” АД, бихме искали да обърнем внимание върху следните най-очевидни грешки, които според нас оказват силно негативно влияние върху оценката на компанията“, се казва в прессъобщение от ОББ, водещ мениджър по емисията на Железопътна Инфраструктура – Холдингово Дружество АД, поръчки за която се приемат до днес.

Според ОББ оценката на ИП Елана Трейдинг е базирана на погрешно използвани изходни данни и изчисления „въпреки твърденията, че са използвани прогнозите на емитента“. Това се отнася преди всичко до разпределението на инвестициите в прогнозния период и по-точно - концентрирането на инвестициите, изключително в първите 3 години, като общият им размер за този период надхвърля прогнозираните от емитента инвестиции с над 46 милиона лева, уточняват от финансовата институция, която е мениджър по IPO-то на компанията.

Също така според ОББ неправилно е изчислена нуждата от допълнителен оборотен капитал, особено през 2008 г., която надхвърля реално прогнозираните от емитента нужди с над 12 милиона и не съответства на прогнозираните от емитента промени в оборотния капитал.

Резултатът само от тези две грешки са отрицателните парични потоци за първите 2 години от прогнозния период, участващи в оценката на компанията и заемащ огромен дял в от нея.

Анализът на ОББ чрез DCF модела за оценка на компанията показва 6,37 лв. на акция, а анализът на Елана показва 2,74 лв.

От Елана уточниха за Investor.bg, че са заложили 65 млн. лв. инвестиции за първите 3 г., защото тази цифра е оповестена на пресконференцията при представянето на IPO-то на дружеството. Без тези инвестиции оценката на акция на ЖП Инфраструктура би била по-висока, защото инвестициите са изходящи парични потоци. Също така от Елана считат, че не може оборотния капитал за 2008 г. да намалява, както е в модела на ОББ, затова анализаторите на Елана са заложили 10% от приходите за оборотен капитал, което е консервативно на фона на регулярното забавяне на плащания при инфраструктурните проекти.

От ОББ заявяват същи, че не е ясно също така защо е използван номинален дългосрочен растеж от 2,5%, което би означавало дългосрочен отрицателен реален растеж на икономиката и на отрасъла като цяло. „Това е абсурдно предвиждане, което не се базира на каквито и да е достоверни източници и прогнози. Ниският дългосрочен растеж оказва силно отрицателно влияние на оценката на компанията като цяло.

Само за сравнение, използвания при оценката на компанията дългосрочен растеж след прогнозния период, възлиза на 6%, което по-точно съответства на правителствените прогнози за реален ръст на икономиката“, се казва в съобщението на банката. 

„Като се имат пред вид коректните данни, посочени в таблицата, номинален ръст от 6%, цена на капитала от 12%, оценката на акция на “Железопътна Инфраструктура – Холдингово Дружество” АД възлиза на 7,85 лв. Отделно от това, не е коректно да се изготвя оценка на компанията, на основата на един единствен метод, който е силно чувствителен към прогнозите за растеж и дисконтираща норма, както се вижда от приложената в Анализа таблица за чувствителността. Минималната емисионна стойност от 5 лв., посочена в Проспекта е определена на база на използване на множество методи и подходи, базирани както на прогнозите на компанията, така и на собствени оценки за развитието на икономиката, отрасъла и дружеството“, допълват от ОББ.
 
DCF модела за оценка на компанията, изготвен от ОББ:


 

2008

2009

2010

2011

2012

2013

2014

terminal

 

1

2

3

4

5

6

7

7

Revenues

49 055

80 276

120 043

134 312

153 317

164 300

170 466

180 694

- COGS

36 766

58 120

86 959

100 749

116 692

124 475

130 207

135 520

EBIT

12 289

22 156

33 084

33 563

36 625

39 825

40 259

45 173

Tax Rate

10,00%

10,00%

10,00%

10,00%

10,00%

10,00%

10,00%

10,00%

EBIT (1-t)

11 060

19 940

29 776

30 207

32 963

35 843

36 233

40 656

+ Depreciation

1 853

2 201

3 615

4 552

4 825

4 353

5 163

5 473

- Capital Expenditures

1 561

5 690

11 579

18 063

16 372

13 825

7 892

6 020

- Change in WC

(359)

2 134

2 960

3 707

1 867

2 053

1 534

1 023

= FCFF

11 711

14 317

18 852

12 989

19 549

24 318

31 970

39 086

Terminal Value (in '05)

 

 

 

 

 

 

 

660 517

Cost of Capital

10,13%

10,13%

10,13%

10,13%

10,13%

11,57%

11,92%

11,92%

Cumulative WACC

110,13%

121,29%

133,57%

147,10%

162,00%

180,75%

202,29%

202,29%

Present Value

10 634

11 805

14 113

8 830

12 067

13 454

15 804

345 846

Value of Firm

432 553


 


 


 


 


 


 


 

Cash


 

998


 


 


 


 


 


 


 


 

- Value of Debt

78 027


 


 


 


 


 


 


 

Value of Equity

355 524


 


 


 


 


 


 


 

Value of Equity per Share

6,37


 


 


 


 


 


 


 

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:16 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още