IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

“Златни пясъци” разчита на бъдещи приходи от луксозни имоти

Предвижда се да бъдат извършени инвестиции в общ размер около 13 млн. евро в изграждането на луксозни жилищни имоти и вилни селища на територията на курортния комплекс

09:28 | 21.11.05 г.
Автор - снимка
Създател
“Златни пясъци” разчита на бъдещи приходи от луксозни имоти

Акционерното дружество “Златни пясъци” носи същото име като известния български курорт, който е създаден през 1957 г. За разлика от другия голям курорт на северното Черноморие - “Албена”, където всички хотели са собственост на акционерното дружество, при “Златни пясъци” това не е така. Още преди продажбата на мажоритарния пакет, доста от хотелите на дружеството бяха продадени като обособени части.

Самият курорт е естествено продължение на природния парк към бреговете на Черно море. Пясъчната ивица е дълга около 3,5 км, на места широка до 100 м. Средните летни температури на въздуха са 27 градуса, а на морската вода – 24 градуса. През 1998 година дружеството е получило концесия за ползване на част от крайбрежната плажна ивица на курортен комплекс “Златни пясъци”, предоставена за срок от 10 години.

Златни пясъци” е регистрирано като акционерно дружество във Варненския окръжен съд през 1993 година. Предметът на дейност на дружеството е свързан преди всичко с предоставяне на хотелиерски услуги и свързаните с тях туроператорска и ресторантьорска дейност. По време на първата вълна на масовата приватизация 1996-1997 г. е продадена малка част от капитала.

 

 

Акционери % собственост
Златни АД 63,84%
С Травел АД 20,39%
С&Н Туристик АГ, Германия 8,36%
Други 7,41%
 

През април 2000 година консорциум от РМД “Златни” АД, C&N Touristic AG и “Агрима” АД купи 76 на сто от капитала на “Златни пясъци” АД. При закупуването в имуществото на приватизираното дружество влизат недвижими имоти и съоръжения – шест хотела, четири вилни селища, четири басейна, 18 заведения за хранене, магазини и търговски комплекси, спортни съоръжения, допълнително обслужващи сгради, както и инфраструктурата на курорта.

Дружеството разполага с леглова база от почти 2500 легла. Основната част от туристите, клиенти на дружеството, са от Германия – 42% през 2004 г., ОНД – 34% и Великобритания – 11%. 

Един от участниците в консорциума C&N Touristic AG е създаден през 1998 г. като интегрирана компания между Deutche Lufthansa AG и Karstadt Quelle AG и покрива целия спектър на организация, авиация, продажни, хотелски и агентски услуги.

В момента C&N Touristic притежава 8,36% от капитала на дружеството. Основните бизнес сектори в компанията са известни в цял свят под следните търговски марки: Necjermann Reisen, Fischer Reisen, Terramar, Aldiana, Air Marin, Bucher Reisen, Condor Individuell, Kreutzer Touristic и водещия немски чартърен превозвач Condor.

"Златни” АД притежава 63,84% от капитала на “Златни пясъци”. Това дружество е създадено от 162 дългогодишни служители и работници от бившата държавна туристическа фирма “Златни пясъци”. “С Травел” ООД притежава 20,39% от капитала на “Златни пясъци”.

Други акционери притежават 7,41% от капитала, което означава, че фрий флоутът е малко над 481 хил. акции.

Веднага след приватизацията на мажоритарния пакет започва модернизация на хотелите, включени в състава на дружеството “Златни пясъци”. Инфраструктурата на курорта също се модернизира. В последните години е построен новият хотел “Морско око гардън” с 230 стаи, в който са инвестирани около 10 милиона лева.

Според последните бизнес планове на ръководството на “Златни пясъци” преструктурирането на туристическия продукт ще бъде насочено към увеличаване дела на бизнес и конгресния туризъм след реновацията на хотел “Родина”, а също и създаване на възможности за развитие на спортен туризъм.

В момента дружеството разполага с шест хотела – петзвездният „Адмирал“, четиризвездният „Морско око гардън“, както и тризвездните „Морско око бийч“, „Метропол“, „Сирена“ и „Златна котва“.

На мястото на хотел Иглика през тази година се изграждат два комплекса с луксозно обзаведени апартаменти и мезонети. В строеж е и вилно селище "Вили Лукс".

Така след началото на новото строителство в рамките на дружеството, очакванията на инвеститорите от “Златни пясъци” са големи. Акционерите на дружеството, а също и спекулантите очакват пореден силен летен сезон с поне същите резултати като миналата година.

От друга страна, се очакват добри приходи от продажби на апартаменти в новите сгради на дружеството, както и от вилните селища. Много чуждестранни туристи (особено по-заможните) предпочитат да купуват апартаменти в последните години, отколкото да ползват хотелските комплекси.

 

 

Дъщерно дружество Дял от капитала
ЕРП Златни пясъци АД 99%
Голден трейдинг ООД 99%
Бисер Златни пясъци АД 99%
ВиК Златни пясъци ООД 95%
Паркстрой Златни пясъци ООД 95%

“Златни пясъци” АД притежава между 95 и 99 на сто от капитала на пет дъщерни предприятия. Дружеството има и дялове в размер на между 15,87 и 35% от капитала на дружествата "Акваполис", “Гайтпартнер”, “Солартранс”, “София Златни пясъци” и “Травел Златни пясъци”.

Нетни приходи от продажби на* : 30.09.2005 г. 30.09.2004 г. Процентно
изменение
Продукция - - -
Стоки 530 587 -9,71%
Услуги 14 413 11 343 27,07%
Други 2665 4204 -36,61%
Общо 17 608 16 134 9,14%

През миналата година “Златни пясъци” завърши с печалба от 1,609 млн. лв., докато през 2003 г. тя беше 1,699 млн. лв. За първото деветмесечие на тази година дружеството има печалба от 2,001 млн. лв., като тя намалява с 41,97% в сравнение със същия период на миналата година. Намалението на печалбата се дължи основно на по-голямото увеличение на разходите за дейността в сравнение с увеличението на приходите.

Туристическата дейност е основна за дружеството и е с подчертано сезонен характер, като основна част от приходите идват през периода май - октомври. Резултатите на “Златни пясъци за деветмесечието показват, че приходите от туристически услуги, както и от инфраструктурни такси се увеличават в сравнение със същия период на миналата година. Дружеството отчита и приходи от строителни услуги. Увеличение има и в приходите от наеми, но падат приходите от продажба на дълготрайни активи.

  Към 30 септември 2005 г. Към 30 септември 2004 г.
Пазарна капитализация (млн. лева) 120,1 35,78
Цена на акция 18,5 5,51
Цена/печалба (за последните 12 месеца) 740 31,13
Счетоводна стойност на акция 16,95 16,9
Съотношение цена/счетоводна стойност на акция 1,09 0,33
Коефициент на задлъжнялост (обща) 0,35 0,32
Продажби на акция (за последните 12 месеца) лв. 3,26 2,48
Съотношение цена-продажби на акция 5,67 2,22

Сезонността на дейността на дружеството определя и резултатите му, като в последните години то излиза на печалба през второ и трето тримесечие, но през първото и четвъртото е на загуба и това намалява крайният нетен резултат.

Приходите от продажби засега са свързани пряко и основно с туристическата дейност и притока на немски туристи и такива от страните на ОНД, защото те преобладават като клиенти на дружеството. За да се застрахова от спад на потока от туристи, както и да се възползва от възможностите в последните години, “Златни пясъци” се насочи към строителството на луксозни ваканционни имоти.

За периода до края на 2005 г. и през 2006 г. дружеството и свързаните с него лица от икономическата група, са взели принципно решение за инвестиции в изграждането на луксозни жилищни имоти, в жилищни сгради и вилни селища на територията на курортен комплекс Златни пясъци. Предвижда се да бъдат извършени инвестиции в общ размер около 13 млн. евро.

Текуща цена - 18 ноември 17,25 лв.
Изменение за последните 12 месеца 150%
Най-висока цена за 12 месеца 23 лв.
Най-ниска цена за 12 месеца 6,53 лв.
Изтъргуван обем (бр. акции) 489 886
Оборот (млн. лв.) 7,497

Свързани компании:

Златни пясъци АД(ZLP)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:56 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още