Потребителското доверие в САЩ отчете изненадващ спад през февруари. Основните причини за това са очакванията, че безработицата ще продължи да се възстановява, както и минималните шансове за ръст на заплатите през настоящата година.
Това показват предварителните данни от редовното изследване на нагласите сред потребителите, което се изготвя от Ройтерс и Мичиганския университет.
Нивото на индекса, който показва потребителското доверие, се е понижил до 73,7 пункта през февруари, след като през януари стойността му бе 74,4 пункта. Все пак ситуацията е далеч по-добра от февруари миналата година, когато индексът бе на ниво 56,3 пункта.
Предварителните очаквания на анализаторите бяха за ръст на индекса на доверието до 75 пункта, предава CNBC.
Индексът на икономическите очаквания на потребителите се е понижил до 66,9 пункта през февруари. Оценката на настоящите условия пък се подобрява до 84,1 пункта, което е най-високото ниво от март миналата година насам.