Износът на Япония отчете най-слабия си спад за последните 10 месеца през септември, след като мерките на китайското правителство за насърчаване на потреблението в страната повишиха търсенето на японски автомобили и оборудване.
Японският износ е с 30,7% под нивото си отпреди година, което обаче е подобрение спрямо август, когато бе отчетен годишен спад от 36%. Износът за Китай, който е най-големият пазар за Япония, намалява своя спад наполовина до 13,8 на сто.
Днес стана ясно, че икономиката на Китай е ускорила още повече темпото си на растеж през третото тримесечие. Брутният вътрешен продукт нараства с 8,9% на годишна база главно благодарение на ръста на потребителските разходи.
Това е добре дошло за японските компании, които увеличават продажбите си в Китай. Силното поскъпване на японската йена обаче прави техните стоки по-скъпи на външните пазари и намалява конкурентоспособността им.
Поскъпването на йената подкопава и стойността на печалбата на износителите, която е реализирана в чужбина, и ги поставя в неравностойно положение спрямо другите азиатски съперници, начело с Южна Корея. и Тайван, предаде Bloomberg.
Положителното салдо по търговския баланс на Япония се свива наполовина спрямо август до 520,6 млрд. йени. Износът намалява с 0,8% на месечна база, докато вносът се увеличава с 1,9%, но е с 36,9% под миналогодишните си стойности.
Към 10:10 ч. българско време един щатски долара се разменя срещу 91,51 японски йени. Японската йена е поскъпнала с близо 11% спрямо щатския долар за последните 12 месеца.