Индексът на потребителското доверие в Германия, измерван от изследователския институт GFK, се понижи слабо до 2,4 пункта през април.
Показателят прекъсна възходящото си движение от последните 6 месеца, което започна през октомври миналата година. През септември 2008 г. потребителското доверие в страната се понижи до рекордно дъно за последните 6 години.
Икономистите прогнозираха минимално понижение на показателя до 2,5 пункта спрямо първоначално обявената стойност от 2,6 пункта за март. Преди една година стойността на показателя е възлизала на 4,6 пункта.
Минималното понижение на показателя може да се приеме и за положителен знак, защото показва, че доверието на домакинствата остава относително стабилно въпреки поредицата от лоши макроикономически данни през февруари.
Ниската инфлация в страната, големите отстъпки на търговците на дребно, както и финансовите стимули, които правителството създава, компенсират песимизма на домакинствата по отношение на икономическия растеж и състоянието на пазара на труда в страната.
Изследването на GFK, който е четвъртият по големина институт за социални и пазарни изследвания в света, се провежда сред 2000 немски домакинства. Промяна в индикатора в рамките на 1 базисен пункт отговаря на годишна промяна в потребителските разходи на домакинствата от 0,1 на сто.
Новината не оказа съществено влияние върху курса на еврото спрямо останалите основни валути. Към 10:30 ч. българско време единната валута се разменя срещу 1,3577 долара.