Продажбите на дребно в Италия са нараснали за дванадесети пореден месец през февруари, показват данните на италианската статистическа служба (Istat), публикувани в петък.
Увеличение е отчетено както на база обем, така и на база стойност. Стойността на продажбите на дребно се е увеличила с 4,3% на годишна база, докато обемът е нараснал с 1,9% спрямо февруари 2021 г.
Продажбите в големите магазини са отбелязали годишен ръст от 3,6%, докато тези в малките са били с 5,4% повече през тази година. Продажбите на дребно извън магазините (напр. продажби от разстояние) са отбелязали най-малък ръст от 2,7 на сто.
След понижението си през предходните два месеца онлайн продажбите са се увеличили с 5% през февруари спрямо същия период година по-рано.
На месечна база показателят е отчел повишение от 0,7% на база стойност, докато като обем продажбите са нараснали с 0,4%.
В трите месеца до февруари 2022 г. обемът и стойността на продажбите са се увеличили с 0,4% спрямо предходния тримесечен период.
Като стойност продажбите на дребно на нехранителни стоки са нараснали сред всички сектори. Най-голямо повишение е отчетено при спортната екипировка, игрите и играчките (+8,4%), другите стоки (+8,1%), обувките, кожените изделия и стоки за пътуване (8,1%) и при фармацевтичните продукти (+8,1%). Най-малко увеличение е имало при продажбите на канцеларски стоки, книги, вестници и списания в размер на +0,1%.