Потребителското доверие в САЩ отчита спад през септември за трети пореден месец, което буди притеснения относно разпространението на по-заразния делта вариант на коронавируса и по-високите цени, съобщава Bloomberg.
Индексът на потребителското доверие спада до 109,3 пункта от преразгледаните 115,2 пункта през август, като показателят достига 7-месечно дъно. Анкетирани от Bloomberg икономисти очакваха да достигне ниво от 115 пункта.
Данните показват, че разпространението на коронавируса продължава да помрачава перспективите за потребителите и икономиката като цяло, удряйки разходите за услуги.
Въпреки че новите случаи на заразени с COVID-19 в САЩ спадат като цяло от последния пик, броят на инфектираните продължава да нараства в някои щати. В същото време американците плащат повече за стоки, свързани с домакинството, което допълнително натежава на настроенията.
„Потребителското доверие спадна през септември, тъй като разпространението на делта варианта продължи да помрачава оптимизма“, споделя Лин Франко, старши директор по икономическите показатели в Conference Board, неправителствената организация, която стои зад проучването. „Опасенията за състоянието на икономиката и перспективите за краткосрочния растеж се задълбочават, докато намеренията за харчене за жилища, автомобили и основни домакински уреди отново затихват“, добавя Франко.
САЩ
Помрачени перспективи
Показателят за текущите условия на Conference Board се понижава до 143,4 пункта, достигайки петмесечно дъно, докато индексът на очакванията падна до най-ниското си ниво от ноември 2020 г. Очакванията на потребителите за настоящите и краткосрочните перспективи за бизнес условията също губят положителен импулс.
Потребителите са по-малко оптимистични относно бъдещите си доходи и перспективите за работа. В същото време делът на потребителите, които казват, че работните места са „в изобилие“, нараства до рекордните 55,9%.
Поредният спад при потребителското доверие предвещава понижение на разходите, което може да бъде отразено във федералния доклад по темата по-късно тази седмица. Новото проучване на потребителските настроение на Мичиганския университет се очаква да бъде публикувано в петък (1 октомври).