Безработицата в Германия неочаквано се повиши за първи път от осем месеца, което увеличава напрежението за най-голямата европейска икономика поради продължителните блокировки заради коронавируса, съобщи Bloomberg.
Увеличението с още 9 хил. души увеличава общия брой на безработните на 2,75 милиона души, а процентът достигна 6%, показват данни на Федералната агенция по труда. Икономистите, анкетирани от Bloomberg, очакваха спад от 10 хил. души.
безработица
Ударът е смекчен от държавни субсидии, които дават възможност на компаниите да задържат персонала. Над 2 милиона работници са се възползвали от щедрата програма през януари, показват последните данни на Института Ifo - брой, който вероятно се е увеличил оттогава.
Страната въведе мерки за ограничаване на разпространението на пандемията от средата на ноември, като повечето магазини, ресторанти, барове, спортни зали и културни заведения са затворени, за да се ограничи разпространението на коронавируса. Канцлерът Ангела Меркел ще се срещне в сряда с лидерите на провинциите, за да обсъди по-нататъшни стъпки, които могат да включват удължаване на мерките до края на месеца.
Това означава, че пазарът на труда ще продължи да бъде подложен на натиск през следващите седмици, въпреки че заетостта в Германия е по-устойчива, отколкото в други европейски страни.
Безработицата в Испания се е увеличила с повече от 44 хил. души през февруари. Данните за еврозоната трябва да бъдат публикувани от Евростат в четвъртък, като прогнозата е безработица от 8,3% през януари.
Междувременно германските продажби на дребно се понижиха повече от очакваното през януари, тъй като кризата засегна потребителските разходи в най-голямата европейска икономика.
Федералната статистическа служба заяви, че продажбите на дребно са спаднали с 4,5% в реално изражение след ревизирания нагоре спад от 9,1% през декември.
продажби
„Този спад може да се обясни с продължаващите ограничителни мерки, които затвориха много магазини за търговия на дребно от 16 декември 2020 г., отбелязват от статистиката.
Продажбите на дребно на дрехи спаднаха със 76,6% на годишна база, докато продажбите на хранителни стоки нараснаха с 4,3% на годишна база, тъй като супермаркетите и магазините останаха отворени.
Онлайн търговците продължават да се възползват от променящите се потребителски навици с ръст на продажбите от 31,7%.
Меркел и държавните лидери трябва да се срещнат отново в сряда, за да обсъдят постепенно облекчаване на мерките, които в момента са в сила поне до 7 март.