Инфлацията е важен параметър не само за икономистите. В крайна сметка, по-високата инфлация означава, че получавате по-малко стоки за същите пари. Сега италианската централна банка може би е открила нов начин за измерване на инфлацията: изследователите са използвали записи в Twitter за барометър, от който може да се прочете не само очакваната, но и действителната инфлация.
За проучването на повече от 100 страници са били специално оценени над единадесет милиона италиански публикации в Twitter от юни 2013 г. до декември 2019 г. за думи, свързани с инфлацията - като „скъп бензин“ или „високи цени“. Рекламните записи са били изключени. Оценката показа, че туитовете дават представа за развитието на инфлацията, предава DPA.
„Резултатите предполагат, че Twitter може да е нов навременен източник за разработване на метод за определяне на инфлационните очаквания", се казва в анализи. Централната банка в Рим приема, че нейните констатации ще се отнасят и за други страни, дори ако са необходими допълнителни изследвания. По този начин изследователският метод, разкрит от Banca d'Italia, би могъл да послужи и на Европейската централна банка за по-добро разбиране на връзките между появата на инфлационните очаквания и развитието на цените.
В момента Европейската централна банка е в процес на обновяване на стратегията си за паричната политика. Фокусът е върху настоящата средносрочна цел за инфлация от малко под два процента, която тя не успява да постигне от пролетта на 2013 г.
След като цените в Германия дори междувременно паднаха през 2020 г., инфлацията в страната се засили в началото на годината. Важна причина са мерките за по-голяма защита на климата: С изтичането на по-ниските ставки на ДДС, които трябваше да стимулират потреблението в рамките на кризата, се прилага и данък от 25 евро за тон изхвърлен въглероден диоксид. Поради това потребителите трябва да плащат значително повече за отопление и гориво.