Доверието на потребителите в Германия се очаква да се стабилизира през септември след три месеца на спад въпреки вероятността за рецесия през третото тримесечие. Това сочи проучване на нюрнбергската компания за пазарни проучвания GfK, цитирано от AFP и БТА.
Индексът за потребителското доверие се очаква да остане на равнище 9,7 пункта, колкото и през август, когато спадна до нивото си от април 2017 година.
Очакванията на потребителите за развитието на конюнктурата отново силно са се понижили - с 8,3 пункта, след като изгубиха 6,1 пункта предходния месец. Тази съставна част на показателя за август е на равнище -12 пункта, което е най-ниското от януари 2013 година. Съставната част на показателя, измерваща очакванията за доходите, също се е понижила, но по-слабо - с 0,7 пункта до 50,1 пункта. Бъдещото й движение ще зависи най-вече от ситуацията на пазара на труда, изтъква институтът.
Данните са публикувани няколко дни след нов спад на доверието на предприемачите, достигнало през август най-ниското равнище от ноември 2012 година на фона на забавянето на икономиката и търговската война между САЩ и Китай. Показателите както за настоящите условия, така и за бъдещите очаквания, се влошават.
Според експертите ситуацията става по-трудна в сектори, работещи за износ като автомобилната промишленост заради международните търговски конфликти.
Разочароващото развитие на икономиката обаче засили призивите за фискални стимули. Докато финансовото министерство обаче проучва вариантите, засега правителството защитава своята политика на балансиран бюджет.
В опит да намали напрежението германският канцлер Ангела Меркел дори заяви в понеделник, че иска блокът да започне търговски преговори със САЩ.