Нивото на безработица в Германия удари ново дъно през март, а продажбите на дребно са се увеличили на месечна база през февруари, показаха нови данни от петък. Това може да засили очакванията, че частното потребление ще подкрепи растежа на най-голямата икономика в Европа тази година, коментира Ройтерс.
Очаква се местното търсене да бъде единственият източник на растеж тази година в Германия – икономика, чийто двигател традиционно е износът. Износителите обаче срещат трудности заради глобалното забавяне, търговските спорове и несигурността, свързана с очакваното излизане на Великобритания от Европейския съюз.
Данните от министерството на труда показаха, че нивото на безработица е спаднало до 4,9% през март от 5,0%, което е най-ниското равнище от обединението на Германия през 1990 г.
Броят на безработните е намалял със 7000 до 2,231 млн. души, показаха сезонно коригираните данни. За сравнение, прогнозата бе за спад от 10 хил. души.
Отделни данни на Федералната статистическа служба показаха, че продажбите на дребно – волатилен показател, който често подлежи на корекция – са се повишили с 0,9% на месечна база през февруари, оборвайки очакванията за спад от 0,9%. Продажбите са нараснали с 4,7% на годишна база.
Рекордната заетост, бързият ръст на заплащането, умерената инфлация и ниските разходи за заеми подтикват германците да харчат парите си.
Проучване на GfK от по-рано тази седмица обаче леко помрачи настроението, показвайки, че доверието на потребителите за април се е влошило неочаквано, а готовността за покупки е стигнала двегодишно дъно.
Икономиката за малко избегна рецесия миналата година, а институтът Ifo намали миналия месец прогнозата си за растежа на германската икономика за 2019 г. до 0,6% от 1,1% заради по-слабо чуждестранно търсене на индустриални стоки и засилени насрещни ветрове за износителите.
Икономическото министерство заяви, че икономиката започва слабо 2019 г. и вероятно ще отбележи умерен ръст през първото тримесечие.