Показателят за потребителското доверие в Германия на GfK се задържа на ниво от 10,8 пункта за март, запазвайки се без промяна спрямо деветмесечния връх, достигнат през февруари, съобщава tradingeconomics.com.
Очакванията по отношение на доходите са стабилни, докато тези, свързани с икономиката и склонността към покупки, отчитат спад. Подиндексът на очакванията за доходите на практика остава непроменен спрямо предходния месец на ниво от 60 пункта, подкрепен от стабилния пазар на труда и повишаването на заплатите въпреки нарастващите предизвикателства за икономиката.
Междувременно подиндексът на икономическите очаквания се понижи с 4,2 пункта до 6,5 пункта, отбелязвайки петия си пореден месец на спад на фона на опасенията, че германската икономика може да изпадне в рецесия, нарастващите тревоги за търговския спор на САЩ с Китай и с Европа, както и перспективата за Brexit без сделка.
Желанието за покупки пък също намалява с 4 пункта до 53,6 пункта.
В края на миналата седмица стана ясно, че индексът на бизнес климата Ifo се понижава през февруари от 99,3 до 98,5 пункта на месечна база, което е най-слабата му стойност от декември 2014 г.
Проучването на Ifo е поредното от редица слаби индикатори, след като германското статистическо бюро Destatis потвърди стагнацията на икономиката на Германия през последното тримесечие на 2018 г. след спад на БВП с 0,2% през третото тримесечие. Друго проучване на агенция IHS Markit пък отчете изненадващо голямо свиване на промишлената активност в Германия през февруари.