Потребителското доверие във Франция бележи ръст през октомври спрямо предишния месец, сочат данни на статистическата служба INSEE. Това осигурява известно облекчение спрямо данните, които показват муден растеж и ниско ниво на доверието за втората по големина икономика в еврозоната, коментира Ройтерс.
Според INSEE потребителското доверие през октомври се е повишило с 0,8% спрямо септември, надвишавайки средната прогноза за ръст от 0,5% в анкета на Ройтерс сред 17 икономисти.
INSEE потвърди още, че брутният вътрешен продукт на Франция се е увеличил с 0,4% през третото тримесечие, което е в съответствие с предварителната оценка.
Френският президент Еманюел Макрон спечели изборите през май 2017 г. с обещания да модернизира икономиката, но гласоподавателите стават все по-нетърпеливи да видят ползите от това.
През последните седмици има национални протести срещу увеличаването на акцизите върху дизела, което според много потребители намалява покупателната им сила. В същото време растящите цени на петрола и опасенията около икономиката на Италия също навредиха на доверието.
Протестиращите, носещи светлоотразителни жилетки, блокират магистралите във Франция от 17 ноември насам, а на митинг в Париж миналия уикенд се стигна до ожесточени сблъсъци на Шанз-Елизе.
Данните за потребителското доверие през октомври не взимат предвид протестите през ноември, а предварителните данни на INSEE тази седмица показаха, че потребителското доверие спада през ноември до най-ниското си ниво от февруари 2015 г.
"Като цяло бизнес активността в ЕС се забавя до най-бавния си темп на растеж от 2014 г. насам, а Франция не е имунизирана към това забавяне, макар че ръстът на услугите във Франция е по-добър от този в производството", казва Лорн Баринг, управляващ директор в швейцарската инвестиционна компания B Capital.