След силен ръст през август, потребителските нагласи относно икономическото развитие на САЩ се подобриха отново и през септември, достигайки 18-годишен връх, показват резултатите от последно проучване на компанията Conference Board, съобщава БНР.
Индексът на потребителското доверие се повиши до 138,4 пункта от 134,7 пункта през август (възходяща ревизия от 133,4 пункта), отчитайки най-високо си ниво от септември 2000-а година.
"След значително подобрение през август, потребителското доверие продължи да се повишава и през септември, достигайки 18-годишен връх, като съответният индекс не е прекалено далеч от рекордния исторически връх на ниво от 144,7 от 2000-ата година", посочи Лин Франко, която е директор на проучването на Conference Board.
Подобряването на потребителското доверие се дължи в най-голяма степен на рязко повишаване на очакванията за представянето на американката икономика в бъдеще при по-слабо подобрение на оценката за настоящите икономически условия.
Индексът, измерващ оценката на американските потребители за текущите икономически условия в страната, нарасна през септември до 173,1 пункта от 172,8 пункта през август, докато индексът на потребителски очаквания за икономическата активност през следващите шест месеца скочи до 115,3 пункта от 109,3 пункта през предишния месец.
"Потребителската оценка за настоящите условия остава извънредно благоприятна, подкрепена от силната икономика и от здравия растеж на трудови пазар. Индексът на очакванията нарасна силнпрез септември, предполагайки, че икономическият растеж ще надвиши 3,0% през останалата част на годината. Тези историческо високи нива на доверие ще продължават да подкрепят солидните потребителски разходи и ще представляват добра новина за търговците на дребно с наближаване на сезона на празничното пазаруване", допълни Лин Франко.
Процентът на потребителите, които определят като "добри" настоящите бизнес условия се повиши през септември до 41,4% от 40,5% през август, докато процентът на американците, определящи бизнес условията като "лоши", се понижи до 9,1% от 9,3%.
Потребителският оптимизъм относно бъдещите бизнес условията в краткосрочен план също бележи повишение, като процентът на анкетираните, които очакват подобряване на условията за бизнес през следващите шест месеца, се повиши от 24,4% до 27,6% при намаляване от 9,9% до 8,0% на тези, които прогнозират влошаване на бизнес условията в близко бъдеще.