Потребителското доверие в Германия е останало без промяна за юли на фона на опасенията, че търговският конфликт между Европа и САЩ може да помрачи перспективите пред най-голямата европейска икономика, съобщи днес компанията за пазарни проучвания GfK, цитирана от Ройтерс и БТА.
Частното потребление стана основен източник на икономически растеж за Германия през последните години, подкрепено от рекордно високата заетост, засилената сигурност на работните места, по-високите от инфлацията повишения на заплатите и ниската цена на кредитирането.
Индексът на потребителското доверие на GfK, който се изготвя след допитване сред около 2000 германски граждани, е останал на ниво 10,7 пункта, след като предходните два месеца отчете спад. Анализатори, анкетирани от Ройтерс, очакваха показателят да се понижи до 10,6 пункта.
Индексът прогнозира развитието на частното потребление в реално изражение през следващия месец и стойност над нулата сочи растеж на годишна основа.
"Търговският конфликт между ЕС и САЩ се засилва и оставя ясен отпечатък върху настроението на потребителите в Германия", посочва експертът от компанията Ролф Бюркъл.
Икономическите очаквания са отстъпили 14,1 пункта до 23,3 пункта, което е най-ниското ниво от една година насам.
Президентът на САЩ Доналд Тръмп заплаши да наложи тежки мита върху вноса на автомобили от Европа - сектор, в който Германия има доминираща позиция. Бизнес лидерите се опасяват, че подобна търговска конфронтация между Вашингтон и Пекин може да навреди на германските износители, които разчитат на двете най-големи световни икономики за растежа си.
Подиндексът на GfK, измерващ готовността на потребителите да купуват, леко се е повишил до 56,3 пункта. Този показател отразява разликата между положителния и отрицателния отговор на въпроса "Мислите ли, че сега е подходящо време де се правят големи покупки?".
Подиндексът, отчитащ очакванията, също е нараснал, до 57,6 пункта, насърчен от стабилния пазар на труда и силното търсене на работна сила.