Продажбите на едро в Канада нараснаха с 0,7% до 63,6 млрд. долара през ноември, което е второто поред увеличение, става ясно от данни на официалната статистика в страната. Те обаче остават под прогнозите на анализаторите за скок от 1%. Продажбите нарастват в 6 от 7 сектора, представляващи 99% от продажбите на едро. В най-голяма степен за положителния резултат допринасят подсекторите „храни, напитки и тютюневи изделия“ и „моторни превозни средства и части“.
Продажбите на храни, напитки и тютюневи изделия са нараснали с 1,9% до 12,2 млрд. долара. По-големите продажби в хранителната индустрия с 2,2% до 11,1 млрд. долара имат най-голям принос в общия ръст. Това е най-високото отчетено ниво, както за подсектора, така и за индустрията.
Продажбите на едро на моторни превозни средства и части отчитат скок от 0,7% до 12 млрд. долара, като това е четвърто повишение за последните пет месеца. Продажбите на резервни части за автомобили, както и на аксесоари, растат с 2,4% до 2,3 млрд. долара. Това е най-високото ниво за индустрията от септември 2015 г. Вносът и износът на моторни превозни средства и на части за тях също се увеличават през ноември.
Секторът на строителните материали и консумативи регистрира повишение на продажбите си с 0,6% до 9 млрд. долара, което е и трето поред увеличение. Продажбите в металообработващата индустрия пък отчита повишение от 5,6% до 1,8 млрд. долара – най-високото ниво от юли 2008 г.
По регионален признак най-голямо увеличение на продажбите на едро има в Онтарио, като за месец ноември ръстът е с 1,7% до 32,9 млрд. долара.
Продукцията в страната, държана на склад, намалява за първи път от осем месеца с 1,2% до 81,1 млрд. долара през ноември.