Потребителското доверие в САЩ спада леко през септември, отчасти ударено от ураганите Ирма и Харви. Повечето американци обаче остават оптимистично настроени за икономиката, съобщава MarketWatch.
Индексът на потребителското доверие се е понижил до 119,8 пункта от ревизираните 120,4 пункта през август, съобщи частната Conference Board във вторник. Икономисти, анкетирани от MarketWatch, прогнозираха показания от 119,5 пункта.
Доверието е намаляло „значително“ в Тексас и Флорида – два от най-гъсто населените щати в страната, след като двата урагана доведоха до повсеместни щети, казва организацията.
„Въпреки лекия спад в доверието, оценката на потребителите за сегашните условия остава доста благоприятна, а очакванията им в краткосрочен план предполагат, че икономиката ще продължи да се разширява със сегашния си темп“, казва Лин Франко, директор на икономическите индикатори в организацията.
Доверието се вдигна рязко, след като Доналд Тръмп бе избран за президент миналия ноември, достигайки 17-годишен връх от 124,9 пункта през март. Доверието остава силно, докато икономиката се разширява стабилно, разкриването на нови работни места е на рекордно ниво, а безработицата е близо до 16-годишен минимум.
Проучването на Conference Board се следи внимателно, тъй като е показател за нагласите на потребителите, включително към бизнес условията, краткосрочните икономически перспективи, личните финанси и трудовия пазар.