Потребителското доверие във Франция остава непроменено след първия тур на президентските избори в страната, задържайки се на най-високите си нива от 2007 г., съобщава Financial Times.
Индексът за потребителското доверие остава на ниво 100 пункта четвърти пореден месец през април, показват данни на Националния институт за статистика и икономически изследвания. На 23 април гласоподавателите във втората по големина икономика в еврозоната решиха на балотаж да отидат центристът Еманюел Макрон и Марин льо Пен, която оглавява крайнодесния Национален фронт.
Данните на института показват още, че опасенията на домакинствата за безработицата са на най-ниското си ниво от финансовата криза през 2008 г.
Нивото на безработица във Франция не се понижи по време на 5-годишното управление на социалиста Франсоа Оланд и през февруари беше 10%. Като цяло безработицата в еврозоната обаче се понижава и достигна седемгодишно дъно на фона на ускорено икономическо възстановяване тази година.
Отделни данни на статистическия институт от сряда показаха, че френските компании в сферата на промишлеността са в най-добрата си форма от 2010 г. и че като цяло бизнес нагласите са на шестгодишен връх.