IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Очакванията на японците за инфлацията се повишават за пръв път от близо 2 години

Потребителите виждат по-високи цени в супермаркетите, тъй като по-слабата йена прави вносните стоки по-скъпи

12:06 | 07.04.17 г. 1
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Очакванията за инфлацията на японските домакинства се повишават за пръв път от близо две години, сочи проучване на централната банка, цитирано от Ройтерс.

Делът на домакинствата, които очакват цените да се повишат след една година, е 67% през март. За сравнение, през декември стойността беше 64,7% - четиригодишно дъно. Проучването на Японската централна банка (ЯЦБ) се провежда всяко тримесечие.

Последният път, когато броят на домакинствата, очакващи по-високи цени, се повишаваше, беше през юни 2015 г.

По последните данни 79,3% от запитаните очакват инфлацията да се ускори след 5 години. През декември този дял беше 77,6%. 

Проучването на ЯЦБ е проведено между 8 февруари и 6 март сред 2 174 души.

През февруари базисната инфлация в Япония беше 0,2% на годишна база, като това беше вторият пореден месец с ръст в цените след дълги години на спадове. Стойността обаче остава далеч под целевото ниво от 2%.

Потребителите виждат по-високи цени в супермаркетите, тъй като по-слабата йена прави вносните стоки по-скъпи. Недостигът на работна ръка пък повишава разходите за логистика.

Макар че цените растат, доходите до голяма степен остават без промяна от октомври насам, след корекция спрямо инфлацията, въпреки призивите на правителството към бизнеса да повиши заплатите, за да подкрепи възстановяването. Реалните възнаграждения остават без промяна през февруари, показва отделен доклад на Министерството на труда от петък.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:45 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още